fredag den 30. marts 2012

Danisco cup 10 km, 2012

Danisco cup 10 km i 35.35
Mål på Århus stadion
Fysisk: kl. 17.00, 17 km (10 km tempo tur)
Generelt: Opvarmede 7 km i 4.25 sammen med resten af træningsgruppen fra 1900 M/L, de sidste 3 km dog kun sammen med Ulrik Roos og Johan Damkjær. herefter var det som planlagt 10 km danisco cup som var på programmet - havde jo aftalt med Ulrik at vi skulle løbe det som en god tempo tur i omkring 3.30 - 3.35 m/km i snit, Dette gik også ganske fint vi skiftedes til at trække på første omgang som vi splittede i 17.46, herefter begyndt jeg at blive meget træt og benene blev enormt tunge og muskler spændte helt vildt - så måtte virkelig knibe røven sammen for at hænge på, det lykkedes lige indtil vi ramte bakken op langs tivoli hvor der ligeledes var en delt vind, her måtte jeg slippe ulrik som fik et hul på omkring 20 meter. jeg formåede at holde hullet nogenlunde stabilt resten af vejen, så jeg kom ind på 35.35, ulrik kom ind på 35.29. Mine splittider sagde 17.46 og 17.49 så har løbet rigtig rigtig stabilt faktisk og snittet kom til at lyde på 3.33 m/km..... Fint fint trænings løb - som for mit vedkommende nok var en delt hård end for Ulrik, som pt er i en noget bedre form end undertegnede. Dette var så sidste "løb" tur det næste stykke tid, nu er det tid til pause. Efter løbet tog jeg ud til mine forældre og spiste aftens mad, samt for at fortælle dem at vores tur til Hamborg var afblæst, træls træls - havde virkelig glædet mig. men sådan skulle det ikke være - og hvad bruger en skadet løber tiden på, selvfølgelig på at træningsplanlægge og lægge nye mål for fremtiden. hvilket jeg så allerede er igang med :-) De gamle har sagt ja til en ny tysklands tur til efteråret - så istedet for et sensommer marathon i Odense bliver det i stedet Frankfurt Marathon d. 28 oktober... samme rute min far brød grænsen på 2.30, han løb 2.29.51 der nede - kunne være fedt hvis jeg kunne gøre det samme, hehe :-) Ellers har jeg ligeledes aftalt med Nicolaj Jacobsen fra trænings gruppen at vi skal løbe HCA parmaraton d. 23. september i Odense, er vi begge to i topform skulle vi meget gerne være med i kampen om podie palceringerne. men nu må vi se.... der er længe til og jeg har vist et godt styk jeg skal have arbejdet mig tilbage - hvis jeg skal kæmpe med om noget som helst. men drømmene og plannerne er der - så håber jeg bare benene bliver enige med mig på et tidspunkt :-) men inden da er der jo også et hav af løb hen over sommeren som forhåbentlig gerne skulle futtes......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar