søndag den 2. april 2017

Træning uge 13 2017

Fysisk: 100 km (varighedsløb, fart og konkurrence)
Generelt: En trænings uge som er forløbet som planlagt - har skåret kraftigt ned på farten og ikke mindst mængden. Ene og alene af den grund at jeg skulle være top klar til DM 10 km lørdag i Middelfart. Da jeg kørte til Middelfart lørdag formiddag følte jeg mig top klar og det samme under opvarmningen...... Vejret var rigtig godt dog lidt lunt og vinden forholdsvis rolig - så der var ikke så meget at brokke sig over. Jeg gik efter at sætte PR hvilket ville kræve en tid på under 31.24 dog med en lille drøm om at løbe 30.59 på en rigtig rigtig RIGTIG god dag. Dette viste sig dog hurtigt at falde helt fra hinanden. Afsted vi kom og jeg lagde mig hurtigt i røven af omkring 31 minuts folkene, måtte dog hænge på med lidt besvær, holder mig til dem til omkring 3 kilometer, her kunne jeg for alvor begynde at mærke at det bare ikke var godt i dag - benene var tunge og vejrtrækning/pulsen ikke denne rette for at kunne holde det tempo i yderelig 6-7 km. Så måtte slippe og herfra blev det en lang lorte tur hjem, hvor jeg blev spist op af feltet bagfra... jeg løber resten af vejen hjem i omkring 3.15 -3.20 tempo med negative tanker. Alt i alt et skod løb for mit vedkommende hvor jeg klokker ind i den for mit vedkommende skuffende tid 32.33, over et minut fra det forventet og tilmed taber jeg til en hav af andre gode løbere som jeg plejer at løbe fra. Skal jeg finde trøst i dagens præstation skal det nok være at der var rigtig rigtig mange andre som heller ikke løber hurtigt i dag.... og så håbe på at de kommende 3 ugers nedtrapning får kroppen til at føles lidt lettere, ellers tror jeg squ ikke det bliver godt i Hamborg, hvor jeg krydser fingre for vinter ligende temperatur da varme ikke lige er mig (når jeg skal løbe)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar