onsdag den 5. juni 2013

Træning 5. juni 2013

Fysisk: kl. 14.00, 18 km (10 km Horsens løbet)
Generelt: Som nævnt tidligere her på bloggen, skulle jeg til Horsens løbet i dag og løbe en hård tempotur i forbindelse med 10 kilometer løbet. Ud over god træning, socialt hygge med kollegaer var målet at komme på podiet så jeg kunne høste lidt kontanter i form af et gave kort til Sportigan. På startstregen var mine værste konkurrenter til podiet min egen træner Laust B og ellers Kenneth Hansen og Jonas Berg fra Horsens. Først nævnte ingen chance for at slå men vurderede at jeg nok havde rigtig gode chancer for at bøffe de 2 sidst nævnte.
Jeg havde aftalt med Laust, at vi blot skulle tage det roligt og ligge og lur passe indtil den sidste 3 af løbet. Dette gik planmæssigt og vi lå begge og fes husleje af bag Kenneth og specielt Jonas som trak det meste af de første 5 km. Ved omkring de 4 km var det min opfattelse, at Jonas ikke var super frisk idag da hans vejrtrækning virkede en anelse anstrengene, måske han led lidt i varmen. Jeg besluttede derfor at skrue meget op for tempoet ved omkring de 4,5 km og lavede et voldsomt ryk sammen med Laust. Jonas faldt lyn hurtigt af og Kenneth efter et par hundrede meter, planen lykkedes og Laust og jeg selv kunne sætte tempoet ned igen og blot holde afstanden igennem den meget kuperede del af ruten inde i skoven. Med omkring 2 km igen Skruede coach en anelse op for tempoet - kunne nok godt have gået med ham lidt af vejen, men så ingen verdens nytte i det, da han i såfald bare ville ta' mig på de sidste 500 meter, hvor han har MEGET mere speed end jeg. Det blev til en 2. plads i dagens løb og et bette gavekort til Sportigan på 750 kr.... ikke dårligt!!! Tiden blev 34.00 ikke nogen prangende tid, men taget i betragtning at det blot var hård træning, en hård rute og en taktisk første halvdel af løbet er jeg mere end tilfreds...... jeg fik hvad jeg kom efter :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar