onsdag den 5. oktober 2016

DM marathon 2016

Fysisk: Kl. 10.00, 45 km (Konkurrence)
Generelt: Efterårets store mål var uden tvivl DM Marathon i Odense, hvor målsætningen hele tiden har været en individuel medalje. Hvilket jeg prioritere højt.... Da DM marathon nok er den disciplin hvor jeg realistisk set har evnerne og chancerne for at vinde disse.
Efter jeg fandt ud af at både Budolfsen og Faurschou også skulle løbe - var min realistiske målsætning en Bronze medalje. Efter at have løbet Pr i København på halvmarathon for 14 dage siden var jeg ikke et sekund i tvivl om at jeg også var i form til at løbe PR på marathon, da jeg vel nok er i mit livs form. Meeennnn Tiden var dog mindre vigtig for mig - da Odense ikke lige er stedet at sætte PR, ikke fordi ruten ikke er hurtig nok - men nærmere pga feltet som er noget tyndt besat i tiderne mellem 2.20 til 2.30. Jeg valgte dog at ligge ud i PR tempo til søndagens DM for at give det et skud... men allerede ved 10 km måtte jeg kapitulere, tiden var der - men dagsformen og udviklingen på løbet var der ikke til PR. Allerede fra km 5 løb jeg alene... lå dog i en gruppe med nogle halvmarathon løbere, men ingen af dem var interesseret i at give et nap med. så fra km 5 og indtil mål løb jeg i ensom majestæt... kadancen faldt ved omkring 10 km skiltet og herfra og hjem lå jeg og løb omkring 3.30 tempo. Var ikke synderlig presset på noget tidspunkt - og da jeg løbende fik mellemtider fra min fatter som cyklede med, samt af min ven Mikkel, som stod ud på ruten og kunne berette om afstanden til de bagved liggende løbere... Blev resten af løbet sååån en blød mellem varer som "bare" skulle overstås, Koncentrerede mig mest om at få fyldt energi på så jeg ikke risikerede at gå kold.... og ellers bare kom hjem på Odense stadion til familien som stod klar til at tage i mod :-) i øvrigt sammen med Anti doping Danmark.... Som jeg skulle aflægge et besøg umiddelbart efter mål. Det er i øvrigt ikke ret nemt at aflægge en urinprøve efter at have løbet knap 2,5 time og være halvt dehydreret - så det tog lige halvanden times tid før det lykkedes.
Selve Løbet gik som planlagt og ikke mindst forventet i forhold til at jeg godt viste PR ikke var realistisk i dag. Så tiden på 2.27.59 er jeg fint tilfreds med, og specielt efter jeg for 14 dage siden blev bekræftet i at min form var god. Det havde været noget andet hvis jeg havde fejlet tidsmæssigt den gang.... så havde det nok ikke været tilfredsstillende med endnu en tidsmæssigt middelvarer når jeg er i den form som jeg er. Samlet set har 2. halvårs 2 mål været en stor succes... PR og en 4. plads på DM halvmarathon også ikke mindst titlen af officielt, at være Danmarks 3. bedste marathon løber ;-)
Nu står den på hvile og lidt op prioriteret tid på familien som nok nogen gange må lide lidt under at have en løbetosse i hjemmet. Ellers starter jeg selvfølgelig op igen på et tidspunkt og planen er indtil videre, at jeg løber ny Pr til Barcelona halvmaraton d. 12 februar 2017 - flybilletterne er i hvert fald bestilt og Elite start nummeret er blevet tildelt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar