mandag den 23. april 2012

Træning 23. april 2011

Fysisk: kl. 10.00, 15 km (varigheds løb)
Generelt: Da jeg var på jobs hele dagen igår og trængte til lidt hvile - var gårsdagens træning henlagt til kontor stolen, benene i skrivbordskuffen og London marathon på tv'et :-) Stort stort tillykke til Jesper med hans OL udtagelse som endelig blev slået helt fast...... Bliver sindsygt spændende at følge ham til sommer - man kan kun bukke og neje for hans præstationer - sindsygt flot løbet!!!!
Jeg skulle som sagt til kiropraktor i dag og have kigget lidt på kroppen, hun knækkede mig lidt i ryggen og hoften.... men ellers kunne hun ligesom fysen konstatere at min bevægelighed i specielt højre hofte er meget lille i forhold til venstre og "normalen", hvilket jeg ved nærmere eftertanke nok faktisk altid har døjet med - så hun bad mig gå hjem og fortsætte med at udspænde/udstrække min bale og hoftemuskulatur....
Da jeg den seneste uges tid er begyndt at løbe igen uden de samme problemer jeg har haft den seneste måneds tid.... kunne hun selvfølgelig ikke gøre det store, da det tyder på at problemerne jeg har haft er "helbredt" / gået i sig selv. Jeg skal dog til fys i morgen til opfølgning - så mon ikke det kommer til at handle mest om at øge bevægeligheden i min hofte :-) Ellers blev jeg rådet til i dag at begynde at styrke min "Core".... hvilket jeg næsten allerede var klar over - hvorfor jeg den seneste uge har genoptaget dette. Så må se om jeg ikke fremmad rettet kan få lagt noget mere og fast træning af mave/ryg ind i dagligdagen sammen med løbet.
Tilbage til dagens træning, hvilket bød på lidt varighedsløb..... da jeg i forbindels med kiropraktor besøg i Højbjerg allerede befandt mig i utrolig gode løbeomgivelser - havde jeg pakket løbetøjet med i bilen, så jeg kunne futte en tur i Marselisskoven. de 15 km blev logget med et snit på 4.27.... jeps lyder umiddelbart langsomt!!!! men men men formen er dælme heller ikke hvad den har været - og til dem som ikke kender marselisskoven, så er det op,ned,op,ned,op,ned osv osv... FØJ der er mange bakker :-) Men generelt en fantastisk træning i suveræne omgivelser og perfekt vejr. Benene havde det fint og gav ingen problemer selvom det blev til hele 15 km.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar