mandag den 7. september 2015

Audi Challenge halvmarathon 6. september 2015

Fysisk: Kl. 10.20, 30 km (konkurrence)
Generelt: Dagens træning var henlagt til Årets Audi challenge halvmaraton som min klub Aarhus 1900 er arrangør af. Under selve løbet er der ligeledes indlagt klubmesterskaber på halv Marathon distancen. Planen med løbet var blot at få en god lang hård tempotur i benene og gerne i mit marathon pace for at få trænet det frem mod Berlin marathon, herudover var planen at jeg IKKE skulle løbe mig selv i smadder da jeg har DM halv marathon næste weekend som et hoved mål. Inbden løbet joggede jeg 6 km stille og roligt til opvarmning med nogle afsluttende stignings løb. Selve løbet blev startet roligt ud som jeg havde håbet på og de første 14 km går i planlagte 3.25 tempo. Da Mikkel Kleis ligeledes stillede op i dag - og umiddelbart var min eneste konkurrent om første pladsen - besluttede jeg mig for at øge tempoet i maks 3 km (14-17) til mit egentlig halv marathon pace... da jeg ikke ville have en kina mands chance for at slå Mikkel i en spurt inde på stadion.
Heldigvis valgte Mikkel at falde fra efter knap en kilometer i omkring 3.12 tempo, herfra holdte jeg tempoet yderelig et par kilometer for at slå hullet helt. De sidste 4 km gik en anelse langsommere - da der ingen far på færd var bagfra. Jeg klokkede ind i den ganske fornuftige tid 1.11.03 på Viby stadion til en 1 plads og til titlen "1900 Klubmester på halvmarathon" :-) Altid fedt at vinde.... det bliver man sku aldrig træt af. Alt i alt en yderst god søndag hvor løbet forløb perfekt uden eg løb mig ud. Nu står den kommende uge på 2. uge af min nedtrapning fremmod Berlin marathon, hvilket gerne skulle bevirke at jeg er endnu mere tip top frisk til på Søndag hvor det går løs i københavns gade til DM halvmarathon/ CPH half. Jeg er i øvrigt "kun" blevet placeret i Elite B startgruppen med en PR på 1.08.44...... Tjek evt selv lige Elite startlisten - tror aldrig den har været så stærk til et dansk løb før - det jo lidt Crazy... :-)
http://cphhalf.dk/elitefelt-herrer/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar