tirsdag den 29. september 2015

Berlin marathon 2015

Fysisk: kl. 09.00, 44 km (konkurrence)
Generelt: Så var det endelig blevet tid til det helt store mål siden jeg løb Hamborg marathon i foråret, efter en succes oplevelse i København for 14 dage siden, var jeg ikke et sekund i tvivl om at jeg nok skulle få endnu en af slagsen.... så det var som sagt med selvtilliden i orden, at jeg stillede mig i blandt pøblen i startgruppe A, lige bag den Absolute verdens og europa Elite.
Efter at have opvarmet lidt på de overbefolkede stier i Tiergarten, fået afleveret bagage og fået stået i kø til lokummerne - var jeg klar til at hoppe ind i buret.... som en af de første så jeg var sikret en plads i første række i gruppe A.
Starten gik og jeg kom afsted i et hæs blæsende tempo, hvilket resulterede i at de første 5 km blev splittet i omkring 10 sekunder for hurtigt, lyder ikke af meget..... men det kan være nok til at give et slag i hovedet et stykke henne i løbet. Jeg fik heldigvis fundet ind i en god gruppe herefter, efter folk ligesom havde fundet deres pladser og pace... en gruppe som blandt andet bestod af Michael Jeppesen fra Sparta som har Pr på 2.23, han udgik dog senere hen pga dårlig mave, hvilket i sidste ende banede vejen til, at jeg kunne blive bedst placeret dansker i feltet!!!
De resterende 5 km splittider, vekslede imellem 17.06 og 17.28..... gruppen jeg løb med og udnyttede som pace're gik desvære ned i tempo fra 20-30 km, så disse 10 km var løbets langsomste. Ved 31 vælger jeg at tage en chance og bare hammer hjerne dødt der ud af da jeg følte mig frisk, så fra km 31,5 ca og frem til knap 39 løb jeg km tider på imellem 3.19 og 3.22 m/km..... Var total flyvende på dette stykke og hentede rigtig rigtig mange løbere, ved 39-40 kilometer går jeg desvære mere eller mindre kold og må kæmpe mig hjem i tempo 3.30-3.35 tempo.
Generelt havde jeg et FANTASTISK godt løb.... god hjulpet af min sædvanligvis cyklende fatter som gjord et fantastisk stykke arbejde med, at stå ved væske depoterne og række mig en flaske med vidunder midlet XXForce fra nutrixtion ud til mig. Vil ikke skrive så meget mere om selve løbet - andet end vejret, ruten, stemningen, optakten og selve løbet gik perfekt... og som så ofte før efter sådan en succes oplevelse - drømmer jeg allerede om, at skal løbe endnu hurtigere til foråret 2016 :-) Når jeg forhåbentlig er kommet godt igennem en kold vinter med god grundtræning. et er i hvert fald sikkert.... den næste månede bliver på nedsat blus med fokus på, at holde formen nogenlunde ved lige og så ellers bruge noget ekstra krudt på det jeg har forsømt de sidste par måneder og få restitueret kroppen og psyken til 100 procent at være klar på endnu en marathon periode.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar