lørdag den 7. juli 2012

Træning 7 juli 2012

Fysisk: kl. 17.30, 30 km (Lang tur)
Generelt: Oven på gårsdagens lette træning, stod der langtur på programmeet i dag - kunne fra starten mærke at jeg var total frisk, veludhvilet og godt løbende oven på gårsdagens træning. jeg planlagde imellem 25  - 30 km..... med lystbetonet tempo, jeg lagde dog roligt ud på de første 10 km, hvilke blev splittet i 42 minutter. Herefter besluttede jeg gradvist at skrue lidt op for tempoet, der gik dog ikke mange kilometer før jeg havde fundet et godt stabilt tempo på sub 4.00 m/km..... Hvilket i øvrigt er alt alt for hurtigt tempo til mit nuværende træningsniveau, når vi snakker "langtur" - vil nok mener jeg burde ligge omkring 4.10 - 4.15 m/km for ikke at slide for meget på kroppen og skulle bruge for langtid på restitutionen. Jeg er dog PT et sted i min træningscyklus, hvor jeg træner lyst betonet og udfra dagsformen, jeg tager nemlig på ferie til thailand om 1 uge og har derfor ingen konkurrencer eller ligende på tegnebrættet det næste langestykke tid, i øvrigt starter jeg så småt op med marathon specifik træning i slut juli med henblik på frankfurt marathon d. 28 oktober. Grundet dette løber jeg lystbetonet og jeg er fuldstændig ligeglad med at det nok kommer til at koste 2 "rolige" resitutions dage før kroppen er klar igen oven på dagens tur. For i dag var bare en total fed træning, lagde forsigtigt ud og endte med at logge 30 kilometer i et snit på 4.01 m/km, jeg har altså haft godt med smæk på de sidste 20 kilometer for at ændre på snittet efter de første langsomme 10 kilometer. Super super fed træning, omend jeg godt kunne have brugt noget selskab - men tempoet føltes nemt i dag og jeg havde ingen problemer med at holde det selvom jeg tilsidst begyndte at kunne mærker jeg løb tør for energi, og væskebalancen heller ikke var for god - det var temmelig varmt i dag og jeg svedte pænt meget undervejs.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar