søndag den 1. juli 2012

30 juni 2012 Funder Ådal Broløb 10 km

Fysisk: kl. 11.00, 18 km (10 km konkurrence) 
Generelt: Så var det blevet tid til sidste mål for 1. halvdel af 2012 sæsonen, inden jeg går på "ferie".... for at starte op på marathon specifik træning igen om nogle uger fremmod Frankfurt marathon. Mit mål var en rigtig god 10 km og aller helst en ny PR på omkring de 33.20, en tid jeg mener er realistisk udfra min form pt hvis altså alt flasker sig.... min træning og specielt mine interval pas den seneste tid synes jeg har indikeret, at det vil være muligt under de rette forhold. Havde valgt Funder Ådal broløb som stedet, hvor formen skulle testes og fyres af da ruten var stort set flad og generelt en rigtig hurtig rute.... Vejret artede sig bare overhovedet ikke - vil tro det blæste omkring 7 - 10 m/sek og de første 5 kilometer ud  var i strid modvind.... herudover var feltet ikke det hurtigste, havde håbet på i hvert fald en enkelt eller 3 som lå omkring samme tid som jeg selv, så jeg havde nogle at pace samme med, og "dele" vinden med. Jeg var dog allerede efter 100 meter efterladt helt til mig selv... og efter 1,5 km resignerede jeg og droppede PR tankerne, vinden og modstanden var simpelthen ikke til det i dag. målsætningen blev derfor hurtig lavet om til at få en god oplevelse, spare lidt på kræfterne, nyde den følelse det er at ligge nummer 1, samt selvfølgelig at holde første pladsen hele vejen hjem :-) Jeg splittede de første 5 km i 17.45 og havde på dette tidspunkt et forspring på 1 minut til nummer 2. på turen hjem i medvinden øgede jeg naturligt farten og de sidste 5 km blev splittet i 16.55. vandt sikkert løbet med omkring halvanden minut ned til nummer 2. Generelt var det et godt løb og en fed oplevelse af fører hele vejen hjem... herudover var det en bonus at det var en ud/hjem rute så nød opbakningen fra de 2700 andre 10 kilometer løbere, som jeg mødte på vejen tilbage... det var sku sjovt!!!!!! Et lille øf til løbet må være at præmierne skuffede jævnt meget....  må nok indrømme at et løb med et deltager gebyr indtjening på minimum 1,5 mio (lavt sat) og som er baseret på frivillig arbejdskraft burde kunne smide mere af sig end en vandkarafel til 1. pladsen. er godt klar over at der selvfølgelig er udgifter i forbindelse med et løb, samt at overskudet går til de mange midtjyske idrætsforeninger - hvilket selvfølgelig er en god ting. Men som jeg oplevede det havde løbet en helt delt sponsorere tilknyttet ligeledes, så de burde kunne præstere bedre på præmie siden - for under en månedsiden var jeg til mørke byløb.... et løb med under 100 deltager, lavt deltager gebyr, chip tidstagning, frugt m.v her var præmien faktisk bedre end den igår. Nå men nok Øfferi..... generelt var løbet igår rigtig godt og velorganiseret - så det var over all en god løbs oplevelse.... og en fin afslutning på 1. halvdel af 2012 sæsonen selvom det ikke blev til PR. jeg vil i løbet af næste uge... komme med en længere status opdatering omkring det seneste halve år og hvordan det er gået i forhold til mine mål mv.... samt hvad resten af året skal byde på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar