søndag den 22. maj 2011

Hamborg Marathon 2011

Fysisk: kl. 09.00, 42.195 km på dagen (Konkurrence)

Løbsberetning: I skrivene stund ligger jeg på sofaen plantet med føderne godt og grundigt op af, kroppen har det faktisk overraskende godt, men lad os nu se i morgen.... He he :-) Ved slet ikke hvor jeg skal starte min beretning, for der er simpelthen så meget. Men tror nu jeg vælger at starte med at rose de pølse tyskere..... De er simpelthen fantastiske til at arrangere løb - de slår jo de bedste danske arrangementer med flere længder. "Ordnung muss sein" kan man vist rolig sige.... selvom der var små 20000 tilmeldte, tog det kun omkring 15 minutter at få besøgt lokummerne, få klædt om, afleveret bagage og videre til start boksene, det er jo helt vildt!!!! det tilsvarende tog 45 minutter for 14 dage siden til lillebælt halvmarathon og der var kun det halve antal deltagere. herudover er det jo fuldstændig sindsygt hvordan 850000.... fucking tusinde.... tilskurere kan sætte gang i gaderne og feste og gøre løbet til en fantastisk oplevelse for deltagerne :-) det har jo en helt enormt betydning i et løb hvor man oplever kriser op til flere gange.
Selve løbet smed en tid af sig på 02:43:31, Hvilket er ny Pr med 3 minutter, så er egentlig godt tilfreds. Men alligevel ikke helt tilfreds.... havde sat næsen op efter sub 2.40 hvilket min træning og diverse testløb også har indikeret. meeeennnn grunden vælger jeg at placere på vor herre.... Vejret lød på sol, 25 grader og næsten ingen vind, så det har nok kostet i hvertfald et par minutter. Ja ja ja ja..... ved det godt - dårlige undskyldninger, bla bla bla :-) men det var virkelig virkelig hårdt :-)
Jeg holdte mit planlagte pace helt frem til 32 km, ramte som sådan ikke muren men var vist bare efterhånden godt og grundigt stegt, og måtte sætte tempoet en anelse ned, for ikke at dø helt. Min første krise ramte jeg faktisk allerede ved 26 km idet, at jeg tabte mit druesukker, hvorfor jeg blev nødtil at stoppe op for at få det med, det slog rytmen i stykker og jeg tabte den gruppe jeg fulgtes med, så brugte lige et par kilometer på at komme ind i rytmen og få indhentet mine følgesvende igen. Anden krise kom som sagt omkring 32 km, og varede en kilometers penge og blev afhjulpet af lidt sukker og vand. omkring 35 km blev det klart at jeg ikke ville nå mit mål om sub 2.40 hvilket satte mig lidt tilbage samtidig med at jeg efterhånden var mega stegt og var begyndt at løbe på udtømte glykogendepoter... men igen lidt vand og sukker fik mig lidt op i tempo igen, men det var en stakket frist.... ved 37 og 38 kilometer havde jeg for alvor KRISE, og var løbet tør for sukker så der var ingen hjælp at hente derfra.... men det er utroligt hvad man kan på positive tanker, vilje og et fantastisk publikum, fik underligt nok nye krafter og løb de næste 3 km med rimelig stort overskud og holdt et tempo på 15 kmt. inden jeg fik en lang bakke lige i hovedet med en kilometer tilbage - og der var udsolgt for good..... måtte mere eller mindre "lunte" i mål..... Som den 3 bedste dansker i løbet :-) hvilket jo ikke er så dårligt nu når Hamborg jo er et dansker marathon....

Løbet i dag har absolut givet mod på mere, påtrods af jeg ikke nåede mit mål om sub 2.40, for blev da optil flere gange mindet om på dagens tur - hvad det er der gør marathon løb så fedt og fascinerende. Følelsen af at ramme og arbejde sig ud af kriserne undervejs er jo ubeskriveligt, man kan virkelig mere end man selv tror - det er bare helt ufattelig vigtigt at holde fokus og have positive tanker. og ikke lade sig slå ud af lidt modgang..... herudover er der jo bare en helt vild og imponerende stemning omkring et sådan løb. Så jeg er uden tvivl tilbage i Hamborg om et år, og inden da, skal jeg helst af nappet yderelig et par minutter af tiden til DM i Odense her sidst på sommeren til HC Andersen marathon.

Her er et link. hvor mine mellemtider kan tjekkes ud, og fra i morgen kan der vist også ses lidt video fra løbet. http://hamburg.r.mikatiming.de/2011/index.php?content=detail&fpid=search&id=000000074FFED50000190C81&lang=DE&event=HML&ageclass==

Ingen kommentarer:

Send en kommentar