søndag den 1. maj 2011

træning 1. Maj 2011

Fysisk: kl. 17.00, 24 km på dagen (Tærskel intervaller plus lidt mængde løb)

Generelt: Dagens træning blev løbet indendør og skulle afslutte denne uge. passet bød på 4 x 2500 meter tærskel intervaller. Jeg opvarmede 3 km hvorefter jeg gik igang, intervallerne blev alle løbet med 3.22 m/km (17,8 kmt) og 1 % hældning. intervallerne gik ganske okay - pulsen var dog lidt højere end den plejer idet, at jeg har fået tilraget mig en lille forårs snottud :-( men påtrods af dette gik det ganske fint. efterfølgende skulle jeg i følge planen afjogge 2 km. men følte mig rigtig godt løbende og havde masser af overskud - så besluttede at gå efter 11 km roligt mængde løb i stedet. Da dette ville bringe mig op på en stor ny uge mængde rekord og en milepæl i min trænins historik.....

Generelt for ugen kan det siges, at det startede en anelse sløvt mandag og tirsdag - da jeg følte mig halvsyg og træt oven på drenge turen til Litauen. men herefter begyndte det at gå stille og roligt fremad og endte med at blive en rigtig god uge. som blandt andet har budt på et par gode interval pas, lidt træning af MP samt min bedste "Long run" ever.... Ugen som endvidere satte rekord og blev en milepæl i min træning - endte med at have en samlet mængde på 150 km :-)

De næste 3 uger byder på nedtrapning og skærpelse af formen, så jeg kan toppe i Hamborg. Skal dog næste lørdag deltage i lillebælt halvmarathon i Middelfart, har endnu ikke besluttet mig for hvordan jeg skal gribe den an - men det bliver nok noget med halv træning og halv konkurrence..... har overvejet at starte stille og roligt de første par kilometer og herefter løbe 12 - 13 km i marathon pace hvorefter at slutte af med at gi' den gas de sidste ca 6 km. Skal dog virkelig passe på med at give den for meget gas - da det blot vil have en negativ indflydelse på nedtrapning..... men nu må vi se.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar