lørdag den 7. maj 2011

Lillebælt halvmarathon 7. maj 2011

Fysisk: kl. 14.00, 21 km på dagen (Konkurrence)

Generelt: Dagens "træning" var henlagt som konkurrence/formtester ved lillebælt halvmarathon. Havde inden løbet planlagt at holde et pace på 3.36 m/km..... altså en sub 1.16 tid.
Havde et lidt hurtigt udlæg og splittede de 10 første km i 35.30, de 20 km blev splittet i 36.22 så tabte altså ca 50 sekunder på sidste halvdel, hvilket faktisk er ganske okay når man ser på hvad resten af top 20 havde af split tider/tab.
Jeg fulgtes storset hele løbet sammen med den kvindelige vinder Dorte Vibjerg fra sparta - måtte dog slippe hende omkring de. 17,5 km da vi ramte en temmelig lang og udmattende stigning.... men endte kun med at tabe små 20 sekunder til hende sammenlagt.

Alt i alt sagde min tid 1.15.36 og var således en suveræn ny pr. med næsten 2 min. er overbevist om at havde ruten været flad og vinden var blevet væk - havde jeg løbet sub 1.15. men er rigtig godt tilfreds med dagens resultat som rakte til en sammenlagt 15. plads ud af ca 10000 deltagere. Tiden må så vise om jeg har givet den for meget gas i dag i forhold til hamborg marathon om 14 dage..... har min tvivl, men håber det godt nok ikke. dagens resultat siger i hvert fald jeg er klar til et sub 2.40 løb der ned, så håber jeg kan nå at restituere mig ordentligt til den 22 maj hvor forårets store mål skal stå sin prøve.

3 kommentarer:

  1. Mon ikke, at du opnår dit mål til DM? :)
    (under 01:15:00).

    SvarSlet
  2. tak skal du have martin :-) tjooo det håber jeg da bestemt på hvis jeg kan holde mig skadesfri.... ruten i århus er også alt andet lige noget nemmere end den til lillebælt halvmarathon, som bød på en del vind og nogle bakker som kostede en helt del krafter.... Hvis sommeren kommer til at forløber perfekt, kan det være jeg måske skulle overveje at revudere mit mål til 1.13.59 - hehe.... så skal det virkelig også gå godt....

    SvarSlet