mandag den 10. juni 2013

Nykredit Aarhus halvmarathon

Fysisk: kl. 10.00, 24 km (konkurrence)
Generelt: Som nævnt i lørdags var målet med løbet at få en god oplevelse og samtidig høste lidt kontanter..... Det lykkede til fulde!!!! Tiden blev 1.12.28 (3.26 m/km) og kastede en samlet 9 plads af sig.... Præcis den samme placering som jeg opnåede sidste år, der løb jeg blot 1½ minut langsommere, så altså et noget stærkere felt i år end sidste år. Havde håbet på at dagens konkurrence skulle blive løbet progressivt, med en hurtigst sidste halvdel..... men kunne ikke dy mig for at løbe igennem centrum sammen med frontgruppe 2, så første halvdel af gårsdagens løb blev der altså hamret godt til den. Efter de 2 første kilometer hvor fronten stadig var samlet, rykkede top 3 fra. Jeg selv valgte som nævnt ovenfor at gå med gruppe 2 som bestod af Coach Laust, Thomas Madsen, Thorkild sundstrup, Jesper Trebien og Sjurseth..... Viste godt at formen ikke var til det og at det nok lige var overkill nok at løbe i et tempo som indikerede en sluttid på 1.10, men gjord det udelukkende for at "sikre" mig en plads i top 20 og ikke mindst som tidligere nævnt at løbe igennem centrum af Århus med helt fremme :-) og er glad for jeg gjord det.... for det var squ lidt en fed oplevelse med alle de tilskurer der inde, at det så var pænt hårdt at holde tempoet på brosten, bakker og tusinde skarpe sving er en anden sag. Jeg valgt dog også at slippe gruppen ved omkring de 9 km for ikke at smader mig selv helt - skulle jo gerne hjem i mål!!!! Herefter var der dømt søndags "hygge" tur - og resten af turen hjem blev løbet i omkring 3.30 tempo..... Dette gav mig ligeledes mulighed for at nyde løbet og omgivelserne endnu mere, velviden om at jeg stadig havde massere af krafter og placeringen og tiden under de 1.15 var sikret..... dog lidt kedeligt at løbe palle alene i verden de sidste 12 km.
Alt i alt et fedt løb og en fed oplevelse, hvor der blev hilst på og hygget en helt masse med venner og bekendte båden indenfor løbeverdenen, kollegaer og ikke mindst venner. Her under en masse løbs snak i InSport teltet med drengene, Øl og hygge snak i solen bagefter med nogle kollegaer og venner og ikke mindst en sludder med 3. pladsen Budolfsen. som jeg delte nabo massagebriks med en ½ times tid efter løbet :-)
Herudover skal der lyde en kæmpe stor ros til Århus motion for, at have fået arrangeret et løb i europæisk klasse på blot 2 år..... de fejl og trælse begynder fejl som var sidste år - de var rettet og gjordt endnu bedre end man kunne forvente, så stor ros for arrangementet her fra... at ruten så er temmelig hård og krævende er noget man som udøver blot skal have med i sine overvejelser når man vælger at ligge sin sæson plan ;-) FED DAG, 1000 kr rigere og en god tid med hjem i bagagen uden og løbe mig ud.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar