onsdag den 11. september 2013

Træning 11. september 2013

Fysisk: kl. 15.00, 18 km (MP intervaller)
Generelt: Dagens pas blev løbet på bånd her til eftermiddag, kroppen var en del mere frisk i dag end igår, så jeg gav mig i kast med et "let" interval pas. Det blev til 4 km opvamrning efterfulgt af 3x3000 meter med 3 minutters pause. Intervallerne blev futtet i omkring marathon pace 3.28 m/km. afsluttede træningen med 5 km afjog.
Passet gik ganske glimrende - og jeg ser positivt på vor realistisk det er, at holde omkring 3.28 - 3.30 i snit på næste søndag i Odense.

3 kommentarer:

  1. Hej Klaus,
    Håber du løber endnu en supertid i Odense - du er i hvert fald stærkt løbende! Jeg ville lige høre, om du kunne fortælle lidt om din træning på løbebånd. Jeg tænker især på, hvilken hældning du løber med, og om du ændrer det alt afhængig af tempo.
    Tak for en interessant løbeblog.

    Vh.
    Morten Mortensen

    SvarSlet
  2. Hej Morten.
    Velbekomme og tak skal du have for de pæne ord, jeg håber også det komemr til at forløb godt i Odense - føler lidt at jeg har noget at revancer overfor mig selv.... i forhold til mit knap så gode løb i Hamborg i foråret.

    Med hensyn til løbebåndet, så bruger jeg det en hel del nok også mere end normalt, men jeg kan rigtig godt lide det... hvilket for mange kan være svært at forstå fordi de synes det er alt for ensformigt. men jeg nyder bare at luk af og hører noget god musik.

    Jeg løber ALDRIG med hældning - påtrods af at nogen mener at man skal for at kompensere for manglende vindmodstand.... dette kan de nok have ret i - men på mine interval serie kompensere jeg ved at løbe 1-2 sekunder hurtigere end mit egentlige "konkurrence" tempo. Altså træner jeg Marathon pace intervaller ligesom igår, løber jeg dem omkring 3.28 m/km - hvor mit egentlig marathon pace nok nærmere er 3.30 m/km. og tilsvarende hvis jeg løber intervaller i 10 pace eller ½ marathon.
    Håber det giver mening...... for mig virker det - og jeg har umiddelbart ikke oplevet, at jeg har haft svært ved at overfør fart træningen fra båndet til konkurrencer.

    Grunden til at jeg træner dem på bånd engang imellem er, at hvis jeg ikke lige har mulighed for at komme til træning med klubben og den vej blive presset på tempoet af løbekammeraterne - så kan jeg godt have svært ved at holde tempo for mig selv på landevejen nogen gange.

    SvarSlet
  3. Hej Klaus,
    Tak for dit svar. Det var meget informativt, og jeg implementerer selv mere og mere løbebånd i min træning - og har det også svært ved tempo på landevej ind imellem. Jeg er heller ikke tilhænger af 1 % hældning religionen, men sætter som dig også hellere tempoet en smule højere.
    Rigtig godt løb d. 22!

    Vh.
    Morten

    SvarSlet