mandag den 2. marts 2015

Barcelona Half Marathon 15. feb. 2015

Fysisk: 08.30, 25 km (konkurrence)
Generelt: Så fik jeg endelig tid og internet til at få skrevet lidt om min oplevelse i Barcelona, som jeg var så heldig at få lov at dele med min dejlige kæreste som også deltog i løbet. Efter en næsten stille og rolig lørdag i Barcelona by hvor vi havde fået hentet nummer og set lidt på byen var det blevet tid til at stå op søndag morgen kl 05.30.... snork det var tidligt løbet startede der nede!!! Jeg havde været så heldig at få start i Elite feltet hvilket betød at jeg havde optimale forhold som optakt inden løbet - idet jeg slap for alt det stress og jag som man nogen gange kan opleve i forbindelse med de store løb. Der var i umiddelbart nærhed af startstregen indhegnet pavillioner med varmeblæsere, diverse løbe godter i form af frugt, drikke og andre energi tilskud... egne toiletter så man slap for de ofte laaaange køer mm. Så alt i alt et super setup..... og lidt fedt at klæde om ved siden af Kirui, Mutai og andre Big Stars :-)
Selve løbet gik super duper godt..... jeg kom afsted i en fin gruppe hvor jeg lure passede lidt de første 10 km, de første 5 km blev splittet i 16.11 ganske som planlagt og håbet..... herefter faldt tempoet lidt - men turde ik allerede gå frem og arbejde. Men da vi rundede de 10 km var det nu eller aldrig hvis jeg skulle slå PR..... jeg gik frem og tog føringen op af en kort stigning hvorefter jeg på et langt lige stykke sat den i 5 gear og kørte på i et tempo omkring 3.13-14 stykker. Dette fik de fleste fra min gruppe til at falde fra en efter en og fra kilometer 10 løb jeg alene resten af vejen hjem. Det lykkedes mig at holde tempoet op uden at gå kold og rent faktisk var min hurtigste kilometer tider de sidste 3 i løbet hvor jeg løb henholdsvis 3.10, 3.11 og 3.09... så den blev altså ramt lige i røven i Barcelona og jeg kom hjem med en PR i tiden 1.08.44.
Vil ik sige så meget mere om selve løbet, men vel blot anbefale det til andre som ønsker en super rute... bortset fra 2 meget korte stigninger op over en anden vej var ruten formiddabel god med lange lange lige og flade stykker, og vejret i Barcelona var intet mindre end perfekt den 15 februar hvor vi var blevet beriget med omkring 10-12 grader, sol og næsten ingen vind fra morgenstunden af - og så var det squ egentlig bare mega fedt at løbe i en by som er prydet af palmer..... ikke lige noget man er vandt til i det kolde nord. Har nedenfor lige tilføjet nogle billeder jeg tog med min telefon... har dog ikke nogen fra selve løbet eller for den sags skyld lige et billede af Kirui's singlette (tidligere World champ på marathon og Ol sølvinder i London) som jeg byttede mig til.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar