mandag den 23. marts 2015

DM 10 km 2015

Fysisk: kl. 12.30, 17 km (konkurrence)
Generelt: Søndagens DM 10 kilometer i middelfart var for mit vedkommende lidt en blandte fornøjelse - umiddelbart er tiden på 31.57 taget vind og vejr i betragtning vel egentlig ok..... omend jeg havde en stærk tro på at 31.15 - 31.30 var realistisk med min form PT. Placerings mæssigt er jeg dog lidt skuffet... blev nummer 24 og blir slået af alle dem jeg nok havde regnet med at jeg ville komme til at slås med pladserne om i denne del af feltet. Men synes ikke rigtig jeg rammer dagen.... i hvert fald ikke taktisk. Starten går og som det plejer bliver de første knap 1500 meter løbet i 3.00 tempo, et tempo som er alt alt for hurtigt, men der plejer som regel, at falde lidt ro over feltet når folk har fundet deres grupper hvilket også skete denne gang. af en eller anden dum grund får jeg mig placeret ualmindelig dårligt op af den lille stigning der var inden vi gik ind i den kraftige modvind på anden runde, hvilket resultere i at jeg mister nogle meter og der derved opstår en hul i gruppen. Jeg komme til at hænge og formår ikke at få lukket hullet i vinden da tempoet allerede er opskruet, så i stedet for at hænge på i læen af de løbere jeg havde set mig selv konkurrere med i dag - kommer jeg til at skal træk den næste gruppe som ligger 20 - 30 meter efter. hvor jeg stort set fører an resten af vejen hjem minus et par enkelte undtagelser. Så taget det knap så gode taktisk løb i betragtning er jeg ok tilfreds med tiden.... men havde dog håbet på mere. Men bortset fra det var det en succesfuld dag for resten af Team 1900, med flotte prætationer af Louise langelund og Jacob Markussen som begge vandt DM sølv, og herudover vandt Terp og Heitmann i selskab med Markussen hold sølv. Fra nu af og de næste 5 uger står den på Marathon mode!!!!! jeg er klar på at give den gas.... så jeg kan få en succes oplevelse alla den jeg havde i Barcelona - formen er i hvert fald til det :-)  

    foto michael hyllested.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar