søndag den 4. maj 2014

Lillebælt halvmarathon (DM) 3. maj 2014

Fysisk: kl. 14.00, 30 km (21 km konkurrence)
Generelt: Dagens  Danmarks mesterskab i halvmarathon blev løbet i forbindelse med Lillebælt halvmarathon, et af de største motionsløb i landet med godt 11000 deltagere. Ruten bliver løbet dels i jylland og dels på fyn og byder på et lettere kuperet og vindfølsomt terrænt - så altså ikke nogen hurtig rute. Målet med dagens løb var for mig ikke så meget tidsmæssigt, nærmere placeringsmæssigt. Sidste år blev jeg nummer 9 til DM halvmarathon, så målet var en placering bedre end dette.
Som så ofte før og ligesom sidste år startede løbet som et rigtig mesterskabsløb.... TAKTISK!!! de første 4 km blev nærmeste hygge løbet - og vi lå i en stor stor gruppe på 10-15 mand, hvor ingen af de absolute forhånds favoriter havde lyst til at sætte tempo i vinden. Herefter satte Faurschou og Thejs tempo på og rykkede fra feltet, hvilket fik det til at sprænges. Jeg kom selv her til at ligge i gruppe 2 sammen med Bech, Madsen, Trebien og Sundstrup, en gruppe hvor jeg sammen med Sundstrup nok var det svageste led. Så for mig galt det egentlig bare om at hænge på så længe de andre havde lyst til at løbe i "mit" tempo. Ved 10 kilometer valgte Madsen og Bech at rykke lidt på skift og de øgede tempoet ret så kraftigt og vi løb her 2 kilometer i henholdsvis 3.03 og 3.04 m/km, jeg måtte her give tabt ved omkring 12,5 kilometer. Herefter lå jeg på mellemhånd og helt alene resten af vejen hjem, var dog ganske ok løbene og holdte også et ganske fornuftigt pace, dog ikke hurtigt nok til at hente Sundstrup som var faldet af gruppen kort tid efter mig.
Jeg endte med at klokke ind i mål i tiden 1.09.55 minut, omkring et minut langsommere end i København for en måned siden hvor rute og vejrforhold var betydelig bedre. Så alt i alt en tid jeg kun kan være tilfreds med, endte med at få en placering som nummer 7, så altså 2 placeringer bedre end sidste år :-) Så alt i alt en præstation jeg er ganske ganske godt tilfreds med. det giver squ blod på tanden når man kan begynde at være med lidt fremme hvor det er ekstre sjovt. Løbet kan i øvrigt genses på følgene link: http://www.lillebaelthalvmarathon.dk/ hvis det skulle have interresse.... jeg har specielt i starten fået tilsnusket mig noget tv tid :-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar