mandag den 4. februar 2013

3. Februar 2013. VT 4. runde 15 km landevej

Fysisk: kl. 14.10, 20 km (15 km konkurrence)
Generelt: Så var det blevet tid til årets første rigtige konkurrence, hvilket betød at jeg også havde valgt at trappe en anelse ned i ugen op til. Vintertunerings 4. runde bød på et 15 km gadeløb i fælledparken på en 5 km rundstrækning.
På forhånd havde jeg regnet med at jeg/formen var i stand til at holde 3.20 tempo hvis alt flaskede sig på dagen, men var lidt i tvivl, for så sent som for 14 dage siden var jeg smadret efter at have løbet 3 kilometer i dette tempo til DuPont løbet. Om ikke andet var det dog planen at ligge ud i omkring dette tempo også se hvor langt dette måtte række. Starten gik og den var alt alt for hurtig.... troede jeg :-) første 5 km blev splittet i 16.25 minut.... herefter slap jeg min "gruppe" midt på 2. runde da tempoet blev øget lidt, så endte med at splitte denne runde i ensom majestæt i 16.29 minut.... Herfra skulle den bare have fuld gas hjem!!!! sidste runde fik jeg hamret i 16.11 minut.... altså den hurtigst af alle 3. På sidste runde avancerede jeg fra en 20 plads og til en 13 plads... Fik noteret tiden 49.07 (3.16 m/km), var faktisk så godt løbende at løbet godt måtte have været 1 km mere.... for så havde jeg med garanti nappet Kasper Skov (OGF) og Brian Lindbjerg (AGF) ligeledes, da jeg hentede meget kraftigt og hurtigt ind på dem på de sidste 3-4 km. Men er dog YDERST tilfreds med dagens løb - som nok løbsmæssigt topper sammen med Frankfurt marathon, som noget af det fedeste jeg har prøvet. Undervejs på dagens løb fik jeg på de sidste 10 km sat mig en ny PR, så den nu hedder 32.40 på en 10'er.... altså PR med næsten 38 sekunder vel og mærket efter at have hamret 5 kilometer forinden!!!
Føler lidt at dagens løb var lidt et "gennembrud", som viser at jeg det seneste halve års tid har taget et kraftigt skridt op på ranglisterne.... i hvert fald på de længere distancer. Glæder mig allerede mega meget til DM 10 på hjemmebane i Århus d. 24 marts - som er næste gang, hvor jeg har mulighed for at måle mig med resten af den danske atletik verden... får med garanti ikke en ligeså god placering til den tid som i dag - men det betyder heller ikke så meget, da det er tiden som betyder noget for mig. 
Ellers var dagens løb som sagt pisse godt, og herudover så var det jo som altid en fornøjelse at være på tur med andre løbetosser med samme pasion som jeg selv, og ikke mindst med resterne af et lettere amputeret 1900 ML i dagens anledning - hvor vores topløbere var i ilden i Castellon (spanien) i siedet til E-cup - hvor de i øvrigt leverede et glimrende resultat!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar