tirsdag den 5. april 2016

Berlin Halb marathon, 3. april 2016

Fysisk: Kl. 10.00, 25 km (21 km konkurrence)
Generelt: Intet mindre end et jammerligt løb og en lorte præstation fra min side... havde squ satset på at Berlin skulle kaste endnu en PR af sig... men det blev desvær ikke såånnn. Havde en rigtig skidt dag på kontoret, hvor det "kun" lykkedes mig at holde pacet de første 6-7 km.... herefter er jeg færdig for i dag. Undskyldninger har jeg nok af.... herunder blandt andet en træls vind som jeg må kæmpe med alene de sidste 10-11 km, da jeg ikke har nogen gruppe at løbe med. Herudover måtte jeg starte løbet på total kolde stænger... da jeg ikke havde mulighed for at varme op. Var ikke placeret i elite feltet og måtte derfor kæmpe med 2-3000 andre om at komme til at stå forreste i A-gruppen.... hvilket også lykkedes. men måtte samtidig stille mig der hen 30-40 minutter før start for at være sikker på at komme ind først.... Synes det er lidt skandaløst at man ikke har en mindre A-gruppe som man for eksempel har til Hamborg marathon.
Selv løbet gik som sagtens ganske elendigt.... løbet blev skudt i gang og jeg fløj total kold ud af startboksen og de første 5 km formår jeg at holde mit planlagte pace på 16 minutter (3.12) men var allerede total presset og prustede og stønnede og måtte kæmpe for at hænge på, tænker den manglende opvarmning og nogle varme muskler kunne have ændret lidt på det. men faktum er at jeg må slippe efter 6-7 km og herfra må løbe alene hjem.... Det blev en lang kamp for at holde tempoet, da jeg kan se efter 10 km som jeg splitter  32.30 at min PR er langt langt væk... smider jeg mere eller mindre håndklædet i ringen og skal bare hjem i en hæderlig tid. Tiden blev 1.10.30 - 2 minutter fra PR. Trøster mig med at jeg kan se i resultat listen at jeg ikke er den eneste som har haft en hård dag på kontoret og har måtte kæmpe på sidste halvdel i vinden. Slut herfra og Lortet løbet er blevet smidt i skralde spanden... så må vi håbe selvtilliden kan komme tilbage så jeg kan præstere bedre i Hamborg... for føler egentlig at formen er ok - i hvert fald til væsentlig mere end de 1.10.30 :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar