tirsdag den 19. april 2016

Hamburg Marathon 2016

Fysisk: Kl. 09.00, 45 km (konkurrence)
Generelt: Så var det endeligt blevet marathon tid.... en dag jeg havde set fremtil siden midt november, hvor jeg tog hul på grundtræningen inden den specifikke træning mod dette løb. Havde desvær ikke set fremtil dagen med lige så stor glæde og optimisme som jeg senest gjord i sensommeren sidste år fremmod Berlin marathon, hvilket uden tvivl skyldes at træningen ikke har kørt hundrede procent som jeg gerne ville, siden midt februar hvor jeg blev lidt små skadet.
Har dog trods dette fået trænet fornuftigt, dog ikke som jeg gerne ville. formen var dog ganske god følte jeg men manglede måske lige det sidste mentale overskud for at "kunne" toppræstere, selvtilliden fik squ desvær et ordentlig knæk i Berlin for 14 dage siden... så troen på egne evner inden løbet i Hamborg var ikke hvor den gerne skulle være.
Jeg havde fået Start i Elite feltet sammen med en helt masse andre hurtigere herre og damer... så det var luksus inden starten at ha mulighed for at få varmet ordentlig op mm. og så blive ført ud til start stregen kort inden starten. Havde lagt en plan for løbet som gik ud på at jeg skulle ligge mig i ryggen af sidste års kvindelig vinder og hendes pacer, da hun gik efter en ny løbs rekord lige under 2.24.20, dette lykkedes perfekt, eneste minus var at der lige var kommet en anden hurtig kvinde til start som gik efter at løbe lidt hurtigere - så dette pressede lige tempoet en anelse op. de første 21,1 km gik i tiden 1.11.19, hvilket var noget hurtigere end beregnet - men omvendt havde vi haft favorable vind forhold på første halvdel så følte faktisk at dette til dato var mine nemmeste første halvdel af en marathon nogensiden... følte mig virkelig godt tilpas på dette tidspunkt og jeg havde fået drukket perfekt, af de flasker som min far rakte ud til mig for hver femte kilometer. I øvrigt en kæmpe tak til ham for formidabelt godt hjælpe arbejde!!! Det betyder virkelig meget at få rakt sin væske ud på de aftalte punkter på ruten.... og også en tak til Nutrixxion.dk for, at levere super produkter som sparker røv!!!! kan kun anbefale deres XXforce http://eshop.nutrixxion.dk/kategorie/endurance-xx-force

Tilbage til selve løbet... efter knap 25 kilometer gik min ellers fantastisk gruppe i opløsningen, den kommende kvindelig vinder satte farten op og jeg måtte slippe, sidste års vinder fik en krise og gik i stå, så jeg kom til at ligge på sådan en træls mellemhånd hvor jeg endte med at måtte at løbe alene hjem herfra.... sammenholdt med en træls modvind flere steder imellem 25 og 30 kilometer, samt de sidste 8-10 kilometer tabte jeg løbet. Da PR tiden forsvandt faldt jeg også sammen oppe i hovedet.... og tabte måske lige rigeligt med tid i forhold til hvad jeg egentlig nok burde. Jeg fik dog hevet mig selv hjem i en fornuftig tid på 2.27.50, Bestemt ikke hvad jeg havde håbet på, men taget løbet i betragtning og ikke mindst min træning op til samt min ikke helt på toppen mentale tilstand var det sku nok godkendt. Formen var nok bare ikke til mere i dag. Er bare glad for at jeg trods alt fik hevet en PR hjem til DM 10 km, så vinter træningen ikke har været helt spildt :-)
Nu står den på hvile den kommende måneds tid, så jeg kan få bentøjet helt oven på igen og gerne få genskabt den motivation som skal bæger mig igennem endnu en trænings periode.... har noget der skal revanceres til DM halv marathon i september og så højest sandsynlig et nyt forsøg på marathon distancen en gang i oktober i en endnu ubestemt by :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar