torsdag den 30. april 2015

Hamburg marathon 2015

Fysisk: d. 26 april kl 09.00, 42 km (Konkurrence)
Generelt: Endelig var det blev tid til forårets helt store mål.... nemlig Hamborg marathon som jeg startede træning op mod allerede tilbage i december sidste år. Undervejs har jeg løbet nogle rigtig gode løb i både Barcelona og i Middelfart, og sammenholdt med min træning og ikke mindst her den afsluttende nedtrapning - var jeg super optimistisk allerede inden løbet.... Alt var bare gået lige efter bogen og selv vejret der nede lovede godt, med omkring de 10 grader skyer og en svag vind. Min målsætning var at løbe 2.25.xx og ellers bare endelig at få bøffet min fars PR på distancer som lyder på 2.26.51.
Begge mine forældre havde endnu engang viet deres weekend til at støtte mig i mit foretagende - så lørdag formiddag drog vi alle tre mod det nordtyske, hvor vi havde booket et hotel lidt væk fra centrum..... da vi ankom var det stik mod normalen mig som blev liggende på hotel værelset og dasede med noget energi drik mm. imens mine forældre tog ud og henholdsvis cyklede og løb en tur. Jeg følte mig virkelig klar da jeg lå der på hotel værelset og kunne slet ikke vente med at komme afsted og bare fyre den af i Hamborgs gader.
Sidst på aftenen modtog jeg en besked fra Nikolaj Bauer fra Aarhus fremad som via nogle tyske løbere var blev informeret om at der ville være  pace settere på 3.26 m/km.... hvilket var PERFEKT, da det lige præcis var det udgangs tempo jeg satsede på!!!!!!
Efter en kort opvarmning inden løbet..... blev starten skudt afsted kl 09.00, afsted vi kom og jeg fandt allerede efter 400 meter ind bag vores pacere sammen med ca 10-20 andre løbere, heriblandt de førende 3 kenyanske kvinder. Den her gruppe blev jeg liggende i helt frem til kilometer 30, hvor gruppen sprængtes. Jeg vil ikke berette så meget om de første 30 km.... de gik bare skide godt med stabile mellemtider, hvor den sagde 1.12.52 ved halvmarathon. Jeg fik for hver 5. km udleveret en drikke dunk med energi drik af min fatter, som leverede et kæmpe arbejde med at cykle rundt i de afspærrede og publikums fyldte gader, så jeg kunne få optimale betingelser til at præstere.... STORT TAK til ham, det var uvurderligt!!!!!
Ved 30 km blev gruppen som sagt sprængt og jeg vælger at gå med min løbe kammerat Nikolaj og 3 andre løbere - Herfra begyndte tempo så småt at trække tænder ud og specielt omkring de 32-35 var jeg godt ristet, men fik det underligt nok bedre igen herefter og de sidste 6-7 km var faktisk ikke så slemme, det var hårdt jo - men ikke hårdt som jeg har prøvet så mange gange før. Det lykkedes mig efter et rigtig rigtig godt samarbejde med Nikolai Bauer at spurte over stregen i tiden 2.25.55.... PR med omkring 2,5 minut!!!! Til dato nok mit allerbedst disponerede marathon løb, hvor jeg maxs havde 20 sekunders forskel på første og anden halvdel.... Altså alt i alt en kæmpe succes oplevelse hvor alt gik op i en højere enhed.... vejret, min form, det formiddable pace hjælp, samarbejde med Nikolaj og ikke mindst min fars hjælp med energien undervejs. Det her giver helt klart mod på mere - og lige nu har jeg det som om ingen ting kan hindre mig i at løbe endnu hurtigere :-) Så når jeg lige er kommet oven på fysisk, sætter jeg hårdt ind mod at komme sub 2.25 til Berlin marathon i efteråret.
Løbet kan desuden ses på følgende link, hvis det har interresseret - jeg har sneget mig ind i billedet et par steder, da jeg jo som nævnt løb sammen med nogen af de førende kvinder. Hamborg marathon
Mig og Nikolaj Bauer i slutningen af løbet.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar