mandag den 20. juni 2016

Aarhus City halvmarathon 2016

Fysisk: Kl. 10.00, 27 km (konkurrence)
Generelt: Dagens konkurrence var henlagt til Aarhus City halvmarathon, som for 5. gang havde min deltagelse. Det er blevet nærmest et løb jeg SKAL og VIL deltage i... Det er bare rigtig godt organiseret men vigtigst af alt er det jo bare for fedt at løbe forrest i et felt på min hjemmebane i Aarhus, total fed stemning på ruten. endvidere er det rigtig befriende blot at kunne deltage og herefter bare lade benene tale på dagen, og ellers nyde den gode stemning på ruten. Ret hurtigt ude på løbet bliver folk siet fra så penge bonus præmien er i hus... og herefter bliver der blot futtet der ud af som ruten, vind, vejr og konkurrenterne ellers synes. I går kom jeg til at ligge i en gruppe med Mikkel Kleis, Thomas Madsen og Lars Ejass og skulle sammen med dem kæmpe om placeringerne 5-8. Efter knap 16 km rykkede Mikkel Kleis hvor jeg gik med ham... vi slog ret hurtigt et hul til de andre to, og derved skulle vi kæmpe om 5 og 6 pladsen.... forsøgte lidt halv hjertet at lave nogle korte ryk omkring km 19, dette lykkedes ikke særlig godt og Med Mikkels hurtighed var afslutningen tabt på forhånd.... så da han rykkede på den sidste kilometer gad jeg ikke engang forsøge at gå med.
Jeg klokkede derfor ind i sluttiden 1.1152 på en samlet 6 plads, hvilket var ganske tilfredsstillende :-)
Alt i alt endnu en fed oplevelse på min hjemmebane i Aarhus, hvor jeg fik hvad jeg kom efter - en god oplevelse og en lille økonomisk bonus præmie.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar