mandag den 24. september 2012

23. September 2012 HCA. Par-marathon

Fysisk: kl. 10.00, 31.5 km (konkurrence)
Generelt: Så var det endelig blevet tid til en konkurrence, som jeg virkelig havde satset på..... HCA parmarathon var planlagt til, at være min egentlig sidste test konkurrence fremod årets helt store mål Frankfurt marathon om 5 uger. Herudover var det her jeg havde planlagt at ville gå efter at sætte en god solid PR på den halve distance.... dog uden at trappe træningen ned til løbet. Var forinden en lille smugle spændt på hvordan det ville gå - taget i betragtning af at kroppen er en smugle træt på grund af den tunge marathon træning og ikke mindst de sidste par ugers konkurrencer. Herudover var motivationen for at sætte ny PR nok heller ikke, hvor den burde være.... i og med at jeg allerede for 14 dage siden satte en habil en af slagsen til Audi challenge - hvor det faktisk ikke var planlagt at jeg skulle hamre igennem.
I gårsdagens anledningen havde jeg teamet op med Nicolaj Jakobsen min trænings kammi ude fra 1900' vi er begge to rimelig lige rent tidsmæssigt så vi ville være et perfekt makker par. jeg selv havde som mål at løbe 1.12 og nicolaj 1.13-14 stykker, Nicolaj var dog gået hen og blevet syg et par dage op til løbet så hans mål blev revurderet til blot, at få et godt løb og så ellers se hvad kroppen og benene var til. Udfra Start listen kunne vi se at vi nok var blandt favoriterne til at vinde, og at de eneste som vi vurderede til måske at kunne løbe fra os ville være Futterup og hans makker fra Herning Løbeklub. men umiddelbart ville det nok blive en tæt kamp.....
Jeg selv skulle ligge ud på første tur, og måtte sande efter 500 meter, at med den pace plan jeg havde lagt for dagen - kom jeg til at løbe alene hele vejen!!! Efter som jeg løb 1.12.25 i Århus for 14 dage siden - havde jeg rygget min PR plan for dagen til at hedde 1.11.59. hvilket vil betyde at jeg skulle splitte som følger:
             Plan                                                Opnået tid
5 km:            17.03                              5 km:           17.05
10 km:          34.07                              10 km:         34.14
15 km:          51.11                              15 km:         51.06
20 km:          1.08.15                           20 km:         1.08.19  
21,1 km:       1.11.59                           21,1 km:      1.11.57

Som der kan ses ovenstående, splittede jeg meget meget tæt på det planlagt - og bortset fra en enkelt hurtig kilometer og en enkelt langsom ved 16 (fik en kort varig krise), blev samtlige kilometer splittet inden for maks 5 sekunder. Så til dato er det her nok den bedste og mest stabile lang distance konkurrencer jeg har løbet. løb meget meget tæt på min max grænse hele vejen og kunne nok ikke have fortsat meget mere end et par kilometer mere i samme tempo, så det tyder bare på jeg har disponeret løbet helt perfekt!!! Samlet blev vi desvær kun nummer 2 et minuts tid efter et par godt løbende gutter fra Herning Løbeklub.... så tillykke til Futterup og hans makker Steen Riis. Nicolaj min makker havde desvær ikke hans bedste dag, da hans sygdom op til - som nok stadig sad i kroppen kostede lidt flere krafter end ventet. han kom ind i 1.16... personligt var han ikke tilfreds med tiden, men jeg stod og kunne se ham da han kom i mål - og det syn jeg så - var af en mand som havde givet sig 120 procent. RESPEKT til ham for at gennemfører og give sig så meget for holdet, med sygdom siddende i kroppen!!! Vi blev som sagt nummer 2 og modtog en ganske fin præmie... Men personligt er jeg nu mere glad for det løb jeg havde, alt klappede bare hundrede procent i et fanstastisk løbevejr, og som en lille bonus fik jeg lov at føre feltet an hele vejen rundt på første runde - hvis man altså lige ser bort fra de 6 Afrikanske top elite løbere som var hentet ind i dagens anledning. Så jeg nød rigtig godt af den ekstra opbakning hele vejen rundt som naturlig fulgte med.... PISSE FED dag og er lidt stolt over at have brudt endnu en minut grænse på ½-marathon. fra nu af og de næste par uger bliver der fuld fokus på Frankfurt marathon rent trænings mæssigt - så altså ikke flere konkurrencer til mig før!!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar