torsdag den 27. september 2012

Træning 27. september 2012

Fysisk: kl. 18.00, 16 km (Tærskel intervaller)
Generelt: Som jeg havde forudset igår ville fremødet til dagens træning være noget sparsomt.... vi var faktisk kun 5 her i blandt en enkelt ny mand samt coach Laust. Sten jespersen og jeg løb interval træning på "tøserunden" og omkring stadion på asfaldt vejene. Jeg selv løb 3 x 2500 meter og Sten lidt kortere på nogen af dem. påtrods af jeg selv trak på dem alle formåede jeg at holde snittet som jeg havde planlagt, nemlig 3.20 m/km.
Synes dog det var lidt hårdt i dag og det gjorde det bestemt heller ikke bedre at jeg løb 2. interval lidt for hurtigt, så var squ halv smadret på den sidste. tiderne blev 8.20, 8.11 og 8.21. Det var et rigtig godt pas at få i bogen... et rigtig marathon interval pas :-) I morgen står den på LANG langtur... satser på 33 kilometer hvis alt går vel.
En fed tid er slut: Herudover skal det da nævnes her på bloggen, at jeg efter 24 år har valgt at stoppe min aktive håndbold karriere, træf en "hurtig" beslutning til træning igår og meddelte holdet det.... Det var squ en anelse vemodigt og det er vist ikke rigtig gået op for mig endnu, at det er slut. Husker stadig mine spæde drenge år som mini mixer i Trige hallen, samt mine højde punkter i elite rækken med både ST70 og Søften GF.
Beslutningen er truffet efter langtids overvejelse og er begrundet i mange ting, herunder selvfølgelig mit løb som tager rigtig meget tid og fokus, men herudover synes jeg lidt jeg har manglet det sidste overskud og motivation når det har været onsdag og den har stået på træning.... havde ellers besluttet mig for at det var sidste sæson jeg var igang med - udelukkende pga det sociale asspekt (Århus Fremad er bare verdens fedeste håndbold klub). Men hvorfor træf jeg så beslutningen nu knap 2 måneder efter sæsonen er gået i gang??? tjoo.... alle de oven nævnte ting vejer rigtig højt - men herudover meddelte bestyrrelsen igår til et møde, at alle aktive håndbold spillere forpligtede sig til at deltage i et ikke uvæsentligt antal foundraising arrangement sæsonen igennem - med mulighed for at betale sig fra det, for at slippe for disse.
Synes min tid og min ugeplan er så rigeligt booket op og ofte har jeg haft svært ved at få det til at passe ind i mit liv set udfra, at jeg prioriotere mit arbejde, mit løb, mine venner og min familie langt højere end dette..... og hellere vil bruge tiden her - end på at lange øl og hotdogs over disken til AGF hjemmekampe eller gøre lukummer rene efter koncerter i atletion. Og rent af princip nægter jeg at betale mig fra det - idet vi i forevejen betaler et rigtig højt kontingent. Jeg respekterer at Fremad er en klub som binder økonomien an på disse arrangementer... men kan kun beklage at det så koster min sidste sæson som håndbold spiller, en sæson som nok aldrig for mit vedkommende var blevet helt vildt god og mindeværdig i betragtning af, at min motivation lå hvor den gjorde. kunne skrive flere hundredetusinde ord omkring min beslutning.... men den er truffet nu - så fremad rettet dedikerer jeg mig 120 procent på mit løb og så må se hvor langt det kan bringe mig. Jeg er dog stadig "passivt" medlem i Århus Fremad håndbold - hvilket jeg har valgt at betale til, da jeg så nødig vil undværer de fantastiske mennesker som befinder sig i klubben, en klub som har givet mig sindsygt mange fede oplevelser og bekendtskaber de sidste 7 år. så på den her måde vil jeg stadig kunne snige mig med til et par arrangementer sæsonen igennem..... samt jeg selvfølgelig vil kigge forbi hallen i ny og næ  :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar