mandag den 10. september 2012

Audi Challenge ½ marathon 9. sep 2012

Audi Challenge ½: Ny PR 1.12.28
Fysisk: kl. 11.00, 28 km (konkurrence)
Generelt: På en dag hvor top-eliten var på plads til DM i ½ marathon i København, var der plads til os sub elite løbere eller elite motionister om man vil :-) Havde planlagt at løbe Audi challenge halvmarathon istedet for DM af flere grunde.... Jeg har løbet det de sidste 3 år og synes det er et super godt løb, det bliver arrangeret af min egen klub, det er på hjemmebane med familie og venner omkring mig, jeg skulle holde fødselsdag for familien samme dag, der var indlagt klubmesterskaber i løbet... Så for mig var det egentlig ikke noget svært valg. selvom jeg selvfølgelig fremadrettet prioriterer mesterskabsløb højt... det passede bare ikke så godt i år ind i kalenderen :-)
Havde på forhånd udfra den deltagerliste jeg kendte til, forventet en topplacering, og havde det ikke lige været for Thorkild Sundstrup fra Århus fremad atletik, som løb en fremragende vinder tid hjem på 1.09.55 i solo løb de sidste 17 km, kunne jeg have trukket mig tilbage som vinder af dagens løb... men måtte "nøjes" med 2. pladsen i tiden 1.12.28 ligeledes efter solo løb stort set hele vejen.
Er virkelig glad for både tiden og placering... vor' var det bare en fed fornemmelse at få lov til at løbe igennem byen på hjemmebane som en del af fører feltet, nok en af de fedeste løbs oplevelser jeg har haft til dato!!!
Valgte fra starten af at fokusere på 2. pladsen samt koncentrere mig om mit eget løb... viste på forhånd, at jeg ikke havde en jordisk chance mod Sundstrup, så gad ikke engang gøre forsøget på at gå efter ham i starten, da det med 99 % sikkerhed ville have endt ud i et skod løb og en sluttid som vil være væsentlig dårligere end hvad formen er til, da jeg med sikkerhed ville gå død. fandt derfor ind i et stabilt tempo omkring 3.25 - 3.27 m/km tempo sammen med en lille gruppen de første 5-6 kilometer, da vi løb ud af centrum og tog hul på Brabrand stien skruede jeg en anelse op for tempoet for lige at teste resten af gruppen - der var ingen af dem som var interresseret i at løbe hurtigere, så herfra var det solo løb hele vejen hjem... eller næsten solo løb (Havde min fatter med på cykel). Generelt var det et rigtig stabilt tempo jeg fandt ind i , og kilometer  tiderne svingede ikke specielt meget, bortset fra de sidste 3 kilometer hvor jeg skruede tempoet yderelig i vejret... her var kilometer tiderne 3.20 - 3.18 - 3.21. At jeg kunne og var i stand til dette, bevidner bare at jeg disponerede løbet rigtig godt i går.
Alt i alt var det et fedt fedt løb, alt klappede bare i går..... stemningen var god, familien var med både som tilskuere og som deltagere, opbakningen var super, vejret kunne ikke være bedre, tiden var ny PR, Jeg blev klubmester og jeg fik en samlet 2 plads ud af et par tusinde løbere - så kan jeg ikke bede om mere!!!
Herudover fik jeg med dagens 28 kilometer rundet en rigtig god trænings uge af med en samlet mængde på 139 km herunder med en hel del kvalitet i form af konkurrence, interval pas og langtur. Den kommende uge står på "restitution"... sætter mængden en anelse ned men bevarer kvaliteten..... skulle jo gerne have endnu mere tempo i benene da den om 14 dage står på endnu et halvmarathon i Odense - min sidste egentlige test inden det går løs til Frankfurt marathon i slutningen af oktober.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar