tirsdag den 21. maj 2013

Træning 21. maj 2013

Fysisk: kl. 17.30, 16 km (fartleg+interval)
Generelt: Så var det atter tid til fællestræning med 1900 knejterne, da jeg kom ud på stadion fortrød jeg til at starte  med, at jeg ikke havde tilmeldt mig AGF's banestævne hvor vi havde flere knejter med på 5000 meter, egentlig ikke fordi jeg ville kunne løbe nogen specielt god tid - men mere for lige at se hvor jeg ligger rent form mæssigt. Men havde altså ik fået tilmeldt mig så den stod bare på interval træning med de andre drenge og coach Laust. Hvilket jeg ikke fortrød.... da det endte med at blive en glimrende træning. Vi opvarmede til at starte med 4 km inkl. lidt stigningsløb, herefter løb vi 2 x 9 minutters fartleg på en rundstrækning på grusstier nede ved tangkroen... vi løb skiftes vis 1 min høj tempo og 1 min rolig jog.... jeg endte med at logge henholdsvis 2,68 km og 2,69 km, så løb altså rimelig stabilt. herefter joggede vi ind på Århus stadion hvor vi overtog banen fra det tidligere nævnte banestævne. Her løb vi 400+1000+800+600+400 meter med 1½ min pause. mine tider blev 67 sek, 2.54, 2.20, 1.43 og 68 sek. Intervallerne gik særdeles glimrende og jeg var helt færdig til sidst. Specielt 1000 meter intervallet gik overraskende godt..... tror faktisk at de 2.54 er min hurtigste tid nogensinde på et sådanne interval. Det bevidner bare at min fart form slet ikke er helt så skidt som jeg troede, på trods af jeg har ligget næsten stille den sidste månede - Det giver mig forhåbninger om at jeg kan løbe en rigtig god 5000 meter ABC stævnet her i Århus den 20 juni.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar