onsdag den 29. maj 2013

Træning 29 maj 2013

Fysisk: kl. 19.00, 14 km (5 km lystrup løbet)
Generelt: Dagens træning var henlagt til Motions løbet "Lystrup løbet", opvarmede 5 km i omkring 4.20 tempo hvorefter det blev til 5 km tempo tur i forbindelse med løbet i snit 3.20 m/km. afsluttede med at jogge 4 km i yderst rolig tempo. Selve løbet gik som jeg havde håbet på..... en 1. plads med mindst mulig anstrengelse. Mødte Mads V. Madsen (InSport ejer og god løber) i tilmeldings teltet inden starten, Mads skulle løbe 10 kilometer ruten og med mine egne planer om 5'eren passede det perfekt med, at vi kunne løbe sammen og hver især ta os af præmierne - idet resten af modstanden om 1. pladserne ikke var tilstede :-) Vi løb og skiftedes til at trække lidt og jeg selv løb i mål i tiden 16.45 minut på en lettere bakket rute. Tempoet sad lige i skabet i forhold til at løbet blot skulle fungere som en god gang tærskel træning.
Mads og Jeg midt på ruten, med min cyklende fatter i baggrunden.
Men bort set fra det, så er Lystrup løbet ikke blot et hvilket som helst motionsløb..... i hvert fald ikke i mit hovede. Lige fra vi var små har mine forældre (specielt min fatter) haft os med til diverse motionsløb rundt omkring. Heri blandt Lystrup Løbet..... mine egne første rigtig huskebare minder om nogle løb, som jeg har sejret i og vundet pokaler osv. er netop lystrup løbet, som jeg vandt et par år i træk i start halvfemserne. Fandt i forbindelse med info søgning om løbet lidt nostalgiske billeder fra før i tiden på deres hjemmeside.... heriblandt et billed hvor min søster og jeg står til præmieoverrækkelsen efter løbet i 1994 :-)

Præmie overrækkelse 1994, 10 km ruten
Alt i alt en glimrende trænings dag til et rigtig godt motionsløb. Som blev nydt i selskab med min bedste ven Mikkel og hans kæreste som begge var med ude og futte og gjord det rigtig godt begge tog. Efter løbet var vi lige et smut ude og spise lidt nem aftensmad på Sunset - hvor jeg iøvrigt fik de klammeste små gulerøder i mands minde - så meget for at vælge det sunde alternativ fremfor fritter :-/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar