lørdag den 21. juni 2014

ABC 5000 meter stævne 21. juni 2014

Fysisk: Kl. 14.15, 13 km (konkurrence)
Generelt: Stillede her til eftermiddag op til 5000 meter banestævne på aarhus stadion, Var blevet placeret i A-heatet med forventet dårligste tid. Var på forhånd forberedt på at blive rosinen i pølseenden - men besluttede mig for bare at give den gas og hænge på så længe som muligt, med risiko for at gå helt ned. Da jeg modsat ellers kunne ligge konservativt ud - men så løbe alene hele vejen. Dette fravalgte jeg da det blæste en del på den ene langside samt at jeg ikke gad ligge helt alene hele vejen. Der bliver lagt ganske hurtigt fra land og jeg får mig placeret bagerst i en gruppe bestående af Morten Marinussen, Kasper Hansen, Paulo Jensen og Thorkild Sundstrup.... vi ligger og løber ca 3.00 tempo de første par kilometer.... og omkring 2,6 km begynder jeg at hænge og vælger at falde fra.... jeg splittet de 3000 meter i 9.12 minutter. Herfra gir jeg mindre eller mere op - da jeg har lagt for hårdt fra land og umuligt vil kunne holde et nogenlunde pace hjem de sidste 2 km i den relative hård vind. Så af en blanding af pyskisk og fysisk nedtur ender jeg med at "jogge" den hjem i 3.15 - 3.20 tempo de sidste par kilometer, da at udgå er en NO-GO for mig :-) har ikke den præcise mål tid endnu, men får selv stoppet mit ur i 15.49. Jeg er langt langt fra tilfreds, og mener selv at jeg i optimale vind forhold og et passende felt vil kunne løbe 15.20 - 15.35. Set i lyset af dagens præstation og oplevelse burde jeg jo nok være blevet placeret i B-heatet hvor jeg ville kunne have haft et langt mere stabilt løb med konkurrenter som jeg ligger noget mere lige med på denne distance.   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar