tirsdag den 10. juni 2014

Nykredit Aarhus halvmarathon 8. juni 2014

Fysisk: 25 km (konkurrence)
Generelt: Jeg løb her i søndags Nykredit Aarhus Halvmarathon på hjemmebanen i smilets by. Havde ingen tidsmæssige eller placerings mæssige ambitioner for løbet. og stillede udelukkende op for oplevelsen og træningens skyld. eneste mål var at komme i top 20 og løbe under 1.15 så jeg kunne sikre mig en tidsbonus på en 1000 lap. Men pga en helt masse afbud fra andre eliteløbere endte løbet ikke helt som jeg havde forventet. Da vi startede lå vi lige pludselig en mindre gruppe med Jonas Seebach, jeg selv og 2 andre som skulle løbe om tredje pladsen... umiddelbart plejer Jonas lige at være en kniv spids bedre end jeg. så tænkte at hvis jeg skulle gøre mig forhåbninger om en podie placering skulle der løbes - og tages chancer.... så det gjord jeg. Da min klub kammerat Ulrik Heitmann rykkede efter 3 km besluttede jeg mig for at gå med for at slå et hul til de andre og håbe på det kunne give lidt. det lykkedes egentlig også meget godt og da jeg måtte slippe Ulrik efter små 5 km havde jeg fået et hul på 100 meter til 4. pladsen, hvilket jeg faktisk holdte langt langt hen i løbet. Havde dog ikke lige set at Jesper Faurschou havde besluttet sig for at "lunte" de første 5 km og herefter sætte speederen i bund og hente alle os som lå foran så han kunne få en podie placering. Så da han kom op ved 14 km viste jeg godt hvad klokken var slået. Sympatisk som han er insiterede han på at jeg skulle hægte mig på og lade mig trække af ham, hvilket også lykkedes fremtil kilometer 16, hvor motivationen og lysten til at æde de sidste hård kilometer ikke var tilstede, da en podie placering var uden for rækkevide. Holdte dog nogenlunden tempoet resten af vejen hjem hvor jeg endte med at klokke ind i 1.10.38 og på en 5. plads for løbet. Alt i alt så var søndagens løb en KÆMPE oplevelse - selvom jeg selvfølgelig gerne lige vil have kronet den med en podie placering, men mod en løber af Jespers kaliber er der bare intet at stille op. Men en 5 plads er jeg også rigtig godt tilfreds med..... nød i hvert fald de første 14 km HELT VILDT - det var så fedt at løbe igennem ens egen by med helt fremme i feltet og med cykel ledsagere og helt moloviten undervejs, og med den opbakning der var ude på ruten- DET VAR VILDT!!!!!! FED FED FED dag i løbeskoene.... og ekstre fedt var det at alle mine søskende, niecer og nevøer var ude og heppe og stod og tog i mod os da vi kom i mål.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar