lørdag den 14. juni 2014

Træning 14. juni 2014

Fysisk: Kl. 09.30, 19 km (interval)
Generelt: Dagens træning blev løbeet på bånd, trods det gode vejr. havde været på arbejde hele natten ude hos de små banditter, og skulle her til formiddag videre ud til de store banditter i fængslet - så kunen lige klemme et trænings pas ind i mellem tiden, da jeg havde et par timer at slå ihjel. Jeg lagde ud med 7 km opvarmning hvor jeg havde progressivt tempo på de sidste 2 km. Herefter løb jeg en serie intervaller i 3.00 m/km fart. Havde egentlig planlagt 4 x 1500 meter, men da jeg først kom i gang føltes de 20 kmt på løbebåndet totaql nemt og overskuds agtig, så i farten blev passet laveet om til 3 x 2000 meter /2 minutters pause. Dagens interval serie gik mega godt og jeg var rigtig rigtig godt og let løbene, og de 3.00 m/km har aldrig føltes nemmere. Afsluttede passet med en lang afjog på 6 km.
Nutrixxion: Som jeg har skrevet i forgårs vil jeg de kommene par uger skrive lidt indlæg omkring de produkter Nutrixxion har valgt at støtte mig med. Har i dag besluttet at starte ud med deres energibars. 
Barene har en god størrelse og indeholder ca. 30 gram kulhydrat, De fåes i en lang række smagsvarianter - jeg har haft flere af dem på test de sidste par måneder og er kommet frem til mine egne personlige favoriter som er dem med "salty nuts" og "banan". Specielt Salty nuts er rigtig rigtig god og er meget atypisk i sin smag i forhold til andre energi barer som jeg synes tit og ofte har tendens til at blive lidt for søde og kunstige i smagen. Den her er simpelthen VIRKELIG god og kan kun anbefales, banan varianten er lidt mere normal og lig andre produkter i sin smag - men er stadig rigtig god.
  
Barene har en lækker konsistens, som er let at spise og virker god at få i munden, hverken for blød eller for hård, men en god balance imellem sprødhed og blødt.
Personligt vil jeg gøre brug af barene som et let måltid op til hård trænings pas, hvor jeg måske mangler lidt energi, herudover vil jeg ligeledes benytte dem som en hurtig snack til at sparke restitutionen igang med på de dage, jeg ikke lige har mulighed for at indtage noget rigtig føde efter en hårdt træningspas. Ruben Skov som er manden bag Nutrixxion i Danmark har lavet en lille Youtube video om energibarene, denne kan ses her: https://www.youtube.com/watch?v=67fv-2dGo_0 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar