mandag den 23. juni 2014

Træning 23. juni 2014

Morgen
Fysisk: Kl. 05.00, 7 km (restitution)
Generelt: Stod alt for tidligt op hertil morgen for at få løbet en lille restitutions tur inden jeg skulle på jobs, det blev til 7 km i snit 4.52 m/km på må og få i Skejby. Som forventet var jeg meget træt og tung i benene efter 2 hård konkurrence dage i træk her i weekenden. Så nød blot det lækre morgen vejr og spiste de kilometer der skulle spises. Fint og roligt trænings pas.
Aften
Fysisk: kl. 21.45, 14 km (varighedsløb)
Generelt: Løb dagens andet pas hertil aften efter at jeg havde fået fri fra jobs. Det blev til 14 rolige kilometer i snit 4.29 m/km.... Jeg var ganske fint løbene trods jeg havde "fastet" hele dagen.
Nutrixxion Test
Som skrevet tidligere vil jeg løbene skrive nogle indlæg omkring de produkter som Nutrixxion har valgt, at hjælpe mig med. I sidste uge var det deres Energi bar som blev skrevet om, og i dag er turen så kommet til deres Energi drik. Energi drikken vil jeg nok primært komme til, at bruge i forbindelse med længere træningspas og som en del af opfyldning af depoterne til konkurrencer.
Energi drikken fåes i flere varianter bland andet de klassiske lemon og orange smag, jeg har selv valgt smags varianten med Redfruit da denne er min favorit og smager virkelig frisk og godt. Men fælles for alle smagsvarianterne er at de ikke har nogen dårlig eftersmag eller generelt er kunstige i smagen. Nutrixxion Endurance drikken indeholder alle de essentielle mineraler, vitaminer ogaminosyrer (BCAA) som en sådan drik nu skal indeholde, og er dermed med til at sikre at man får det indtage som er nødvendigt for at præstere på højt niveau under en lang konkurrence eller træningspas. I en opblanding med 2 scoops til 500 ml vand som anbefales er der 50g kulhydrat, en krop kan optage imellem 50-80 gram kulhydrat pr time.
En kort konklussion er at den er let at dosere, opløser sig hurtigt og drikkes nemt og er uden eftersmag, samt har en virkelig god og frisk smag i varianten med Redfriut. Personligt synes jeg generelt at nutrixxion er gode til at skille sig udfra alle andre producenter indenfor dette område på blandt andet smagen..... ligesom med energi barene hvor specielt salty nuts skilte sig ud, synes jeg på samme måde at endurance drikken med Redfruit gør det her. Alt i alt kan jeg kun sende varme anbefalinger afsted......


Ingen kommentarer:

Send en kommentar