søndag den 25. marts 2012

DM 10 km, Østerbro i København

Fysisk: 15 km (10 km konkurrence)
DM Bronze for hold (30-34) sammen med
Nicolas W. Skov og Nicolaj Jacobsen
Generelt: Så gik turen til København sammen med resten af 1900 knejterne/tøserne. Der var afgang fra stadion kl. 08.00 var sku ikke helt frisk fra morgenstunden så fik mig en bette lur på vej der over af..... det er ikke sååånnnn med sommer/vinter tid :-) Ellers en ganske hyggelig og fornøjelig bus tur i godt selskab. omkring selve løbet og min præstation har jeg nok lidt ambivalente følelser.... har jo haft DM 10 som forårets første stor mål og har haft forhåbninger om at kunne løbe 33.00 og måske faktisk lidt under, men de sidste 3 uger har sku ikke kørt helt på skinner for mig.... har jo været skadet og har langt fra fået de intervalpas i benene som jeg havde håbet på. så havde nok sænket forventningerne til i dag - men havde nu alligevel et håb om måske at kunne have være kommet i nærheden af de 33.00 - meeennnn sådan skulle det desvær ikke gå. tiden blev 33.38 og bortset fra en kaotisk start med pladsmangel den 1 km - synes jeg faktisk ruten var rigtig rigtig god og samholdt med vejret var de ydre forhold jo optimale for en god tid - så må nok bare sande at formen har fået en tryk ned af de sidste 3 uger.... havde jeg løbet lidt mere veldiciplineret kunne jeg måske have taget 15 - 20 sek af... men vis og vis og min røv er spids :-) havde jo som jeg skrev igår lovet mig selv at tage en chance og læg ud i 33.00 pace - hvilket resulterede i at jeg gik lidt ned og havde nogle skidt kilometer tider på den 8. og 9. kilometer. som jeg skriver har jeg lidt ambivalente følelser angående tiden.... synes nok tiden er ok taget min træning og skadessituation i betragtning... men med en tid på 16.01 i ligende vejr forhold og et dårligere felt, på den halve distance for 5 uger siden - kan jeg alligevel ikke være tilfreds med tiden i dag. Dog lykkedes det mig at komme ind som 3. mand på vores hold i aldersgruppen 30 - 34, hvor det lykkedes os at erobre en bronze medalje.... holdet bestod udover undertegnede af Nicolas W. Skov som løb 32.06 og Nicolaj Jacobsen 33.20 - sidst nævnte havde i øvrigt et rigtig godt løb i dag og var meget tæt på ny Pr. Ellers var der generelt en stor og pæn medalje høst af resten af 1900 truppen - Så der var en rigtig god stemning på den lange bustur hjem, selvom folk vist var lidt trætte :-) Dagens løb var jo i øvrigt første test i forhold til Hamborg marathon.... tiden er godkendt i forhold til fortsat træning mod dette. Næste uge regner jeg med at teste mig selv til Danisco cup torsdag, hvor jeg nok løbe en lang opvarmning efterfulgt af 10 km i 3.35 (marathon pace).... måske sammen med Ulrik Roos, hvis jeg kan lokke ham med - vi har nemlig samme forventet MP i henholdsvis Boston og Hamborg. Ellers skulle jeg meget gerne ligeledes have en 33 - 35 km langtur i benene inden den 30 marts, hvor der er sidste tilmelding til hamborg. går de 2 trænings pas tilfredsstillende og benene siger GO!!!! så tilmelder jeg mig....

4 kommentarer:

  1. Jeg er klar til at løbe sammen torsdag! - men måske du kan lokkes til at vi tager de 10 km i 3:30? - gerne med 10 km lang opvarming inden. fx. 4:10-15 pace?

    SvarSlet
  2. Hey.

    Lyder squ godt Ulrik!!! det er ok med mig i 10K i 3.30 - om jeg kan være med på 10 inden som opvarmning eller om jeg må nøjes med 5, ser jeg lige på torsdag :-) er lidt øm i stængerne i dag - og håber at kunne få en langtur i stængerne i morgen middag. Er det Laust som står for at få os tilmeldt?

    SvarSlet
  3. 5 km før er også fint.. og ja skriv til Laust på sms vedr. tilmeldingen. Jeg løber 105 min i morgen kl. 17 i 4:10-15, hvis du vil med.

    SvarSlet
  4. Super det gør jeg. Ved ikke lige med i morgen - for har været helt færdig i benet i dag. men håber det er bedre i morgen.... i såfald tager jeg nok ned og træner i morgen formiddag på båndet da jeg har fri.... tænker ikke jeg vil til at farer Byen/skoven rundt hvis jeg må afbryde pga problemer med bentøjet.... men torsdag skal jeg nok være klar!!!!!

    SvarSlet