søndag den 11. marts 2012

Træning 11. marts 2012

Fysisk: kl. 13.00, 4 km + 2,5 times Crosstrainer.
Generelt: Netop hjemvendt efter en fantastisk skiferie i Østrig.... eneste som manglede på den tur var et par gode løbetur, hvilket var blevet umulig gjordt af den overbelastnings skade jeg har haft de sidste ca 10 dage. Jeg har de seneste dage ikke mærket noget som helst til mine problemer, hvorfor jeg havde glædet mig til at komme ud og teste bentøjet i dag - Det var dog ikke specielt godt.... jeg joggede stille og roligt 4 - 5 km og havde en konstant irritation i mit højreknæ (Under knæskallen og så lidt ud på ydersiden) kunne godt tyde lidt på en sene eller noget som har været godt overbelastet.....  det var dog positivt at benet havde det Meget meget bedre end min tur i onsdags. da knæet "smertede" blev det til en kort tur - hvorefter jeg kørte ned i træningscenteret og nappede 2,5 time på Crosstraineren, hvor jeg overhovedet ingen problemer har. Så planen indtil jeg er "rask" må være en helt masse alternativ kredsløbs træning iform af cykling og crosstraineren.... og så ellers prøve mig stille og roligt frem med et par kilometers jog i ny og næ. Det er selvfølgelig pisse hamrende irriterende, at jeg skal sættes ud af gamet nu her, hvor min marathon træning virkelig skulle til at sparke røv med en masse interval og tempo løb, som skulle toppe formen til DM 10 og fremmod Hamborg. Men der er sku ikke så meget at gøre ved det - jeg må jo se tiden an og blot være tilfreds med, at min Grundform og udholdenhed absolut intet fejler, og så ellers se om jeg kan finde nogle andre løb at toppe til her i foråret, hvis ikke jeg når Hamborg. Jeg har dog ikke helt opgivet håbet om at nå at blive klar til Hamborg marathon - men det vil dog kræve at knæet/benet kommer på rette køl i løbet af den næste uges tid. Jeg vil i de kommende dage nok opsøge en Fys og se om vedkommende kan gøre noget ved problemet.... er nemlig i den heldige situation at mit arbejde har en aftale med falck health care som blandt andet indebære gratis fysioterapi :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar