tirsdag den 13. marts 2012

Træning 13. marts 2012

Fysisk: kl. 15.15, 1 time Croostrainer + 5 km løb
Generelt: Så fik jeg endelig konsulteret en fys.... Efter at have fået lavet en tå til ryg undersøgelse på mit dårlige højreben, kunne fysen fortælle mig at jeg havde fået "skubbet" mit bækken.... hvilket resulterede i de kraftige spændinger/stramme muskler i for og baglår samt ned igennem benet - og efter jeg i forrige uge så havde forsøgt at løbe videre på det var det blot blevet værere og spredt sig videre til resten af benet.  Smerterne i knæet når jeg løber skyldes de stramme muskler og sener som hæfter der nede. Han knækkede derfor lidt frem og tilbage og viste mig en masse udstræknings øvelser jeg skal lave flere gange dagligt... har fået en ny tid næste tirsdag, hvor han vil lave en opfølgning.... forhåbentlig er det blevet bedre til  den tid :-)

Dagens træning bød først på 1 times crosstraining, hvor efter jeg tog ud til marselisborg hallen og mødtes med resten af 1900 drengene, har ikke været der ude i snart 14 dage grundet arbejde og skiferie så tænkte jeg hellere lige måtte vise flaget, og ønske nogle af knejterne tillykke med de sindsyge flotte præstationer til DM kort og lang cross her i lørdag og søndags.... der var massiv medalje høst!!!! føler faktisk at benene er i en lille smugle bedring efter en masse udstræk, alternativ træning, plus de "knæk" fysen lavede i dag. Så løb med på de første par kilometer af opvarmningen i dag, hvorefter jeg løb et par kilometer for mig selv..... Det var lidt trist at se resten af holdet forsvinde ud i horisonten med interval træning for øje - FUCK hvor ville jeg ønske jeg var tip top frisk og kunne have deltaget. men sååånnnn skal det åbenbart ikke være - positivt var det dog at de 5 km faktisk gik okay taget situationen i betragtning, kan dog stadig mærke irritation i knæet og lidt i lægmusklen når jeg løber, men jeg var langt fra så spændt i resten af benet, som jeg har været tidligere... så det var bestemt positivt. planen er indtil videre at fortsætte med en helt masse crosstraining og så stille og roligt jogge et par kilometer lejlighedsvis ind til jeg er frisk igen.... altså tage det stille og roligt!!!! og bliver jeg klar til DM 10 er det super.... og bliver jeg ikke klar, går det nok også - der kommer vel altid et nyt løb....   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar