fredag den 15. april 2011

Træning 15. April 2011

Fysisk: kl. 19.30, 33 km på dagen (Loonnggggggg Run, 4.15 m/km)

Generelt: Dagens Pas blev løbet på bånd indendør her til aften, skulle først have løbet den lange tur på søndag i følge programmet, men skal arbejde de næste par dage, så for at det ikke skulle blive for presset nappede jeg den lige i dag. De 33 km blev løbet på 2 timer 21 minutter og 30 sekund, omregnet svare det til 14 kmt. så altså en stille og rolig lang tur som faktisk gik rigtig godt, de sidste 2 km blev løbet med 4 % Procent stigning.... man kan jo lige så godt arbejde lidt med de små detaljer for ruten i hamborg :-) der kommer nemlig en lille stigning omkring de 35. km, bestemt ikke en stejl en - man ligger knap nok mærke til den - men den er der og den går lige i stængerne eftersom den kommer så sent i løbet..... så derfor vil jeg de næste 3 gange jeg har langtur på programmet ligge lidt hældningsløb ind sidst på turen, netop for at vende mig til dette. Men ellers en rigtig godt tur i dag - og min udholdenhed er virkelig i top i øjeblikket.

2 kommentarer:

  1. Heh!

    Når du løber en stille og rolig langtur, løber du med 14 km/t..

    Når jeg løber en 10 km tempo tur, løber jeg med 14 km/t..

    Det sætter det hele i perspektiv. =)

    men men men...
    Jeg bliver stadig hurtigere, så jeg klør på.

    God blog du har. =)
    God påske.

    SvarSlet
  2. Hey.
    Tak skal du have :-) og i lige måde.... har lige luret din ditto.

    he he, løber nok også mine lange ture hurtigere end jeg burde, men pacet på 14 kmt passer mig rigtig godt og føles behageligt, og så gør det jo det hele lidt nemmere, at jeg løber 2 ud af 3 ture på løbebånd og den vej får hjælp til at holde farten.

    Men fat mod... tålmodighed er en dyd - da jeg startede op for knap år siden, røg jeg 20 smøger om dagen og kunne knapt holde 14 kmt i 5 km.... men med den rigtige progression i træningen er jeg nu klar til at lav mit første forsøg på at komme under 2.40 i hamborg. næsten 50 minutter hurtigere en min debut i københavn for en del år siden.

    God påske og træning til dig også.

    SvarSlet