tirsdag den 3. januar 2012

Træning 3. januar 2012

Fysisk: Kl. 17.40, 30 km (Varighedsløb)
Generelt: Dagens fut blev løbet her til aften og selvfølgelig på bånd i dette ganske forfærdelig vejr, de 30 km blev løbet med et snit på 4.00 m/km så det tog altså 2 timer :-) En rigtig fin træning og havde stort overskud hele vejen - er efterhånden ved at have en rigtig god grundform, tror det bliver virkelig godt om en måneds tid - hvor jeg tager hul på mit egentlig træning program frem mod hamburg, hvilket blandt andet betyder jeg vil få noget mere speed i stængerne :-)

4 kommentarer:

  1. Hej Klaus!

    Forsinket velkommen tilbage fra din ferie - og glædelig jul og godt nytår :)
    Jeg tænkte på, om du nogensinde har lavet et træningsprogram til andre end dig selv? Og i så fald, om du ville være interesseret i at hjælpe mig til at nå 3.30 til HCA maraton i år?

    Maia.

    SvarSlet
  2. Hej
    Mange tak skal du have, og i lige måde :-)

    Men nej det har jeg faktisk aldrig, og har absolut heller ingen faglig baggrund for at kunne gøre det, udover min egen erfaring og tilegnet viden... Jeg får faktisk min debut på dette område her om et par uger, hvor jeg har lovet at hjælpe en veninde med at sammensæt et program, som gerne skulle få hende igennem hendes første halvmarathon her til juni i Århus, så det bliver lidt spændende.....

    Men tjoo... det kunne jeg vel nok godt overtales til at være behjælpelig med, du skal dog være opmærksom på at, jeg ingen baggrund har for at kunne gøre det andet end det jeg lige skrev ovenfor... men om jeg kan få dig ned på 3.30 om 9 mdr.... kan jeg virkelig ikke love.... men kan sagtens lave et 16 ugers "special marathon program" som du kan tage fat i til maj/juni.... som kan få din form til at toppe til HCA, men hvad med indtil, ingen løbe planer for foråret.....????

    Tjekkede lige dit resultat fra Berlin hvor du løb 3.53... om du kan nappe 23 minutter af afhænger meget af hvordan din træning har været siden. og hvordan din trænings mængde/sammensætning var forinden... Men hvis du har haft en fornuftig og skadesfri træning ligesiden, og har kørt på med en vis mængde kilometer her hen over "vinteren", vil jeg sagtens tro det kan lade sig gøre..... og jeg vil som sagt gerne være behjælpelig.

    Men må jeg spørge om du nogensinde har tjekket loebesiden.dk, der kan man faktisk få genereret marathon programmer udfra nogle ganske få indtastninger/oplysninger???? fordelen ved disse programmer er at man samtidig kan få oplyst hvilke trænings tempier man skal træne ved, udfra ens nuværende form....

    http://www.loebesiden.dk/loebeprogrammer.php

    De programmer man får sammensat der bygger faktisk på de samme principper jeg vil ligge et udfra, altså hvor man fase opdeler en træningsperiode for at toppe formen på et givent tidspunkt. eneste forskel er at jeg heller lidt mere til Arthur Lydiard, som er fortaler for at opbygge en enorm aerob base (altså grundform) før man går igang med at "toppe formen", og generelt bare kører på med en stor mængde træning også under specialperioden....

    Men vil som sagt gerne hjælpe, skal bare bruge en hel del grundlæggende oplysninge om din hidtidige træning og om hvilke planer du har udover HCA...Men prøv og send mig en mail hvis du stadig er interresseret.
    K_hagensen@hotmail.com eller klauskallestruphagensen@kriminalforsorgen.dk

    Klaus

    SvarSlet
  3. Hej Klaus!

    For en god ordens skyld vil jeg lige nævne, at resultatet fra Berlin er noget misvisende. På selve dagen var det nemlig alt, alt for varmt for mig, så min krop lukkede ret tidligt ned. Så var meget skuffet, da jeg krydsede målstregen - men er "kommet mig" nu ;)

    Men tror lige jeg tager et kig på løbesidens programmer. Har nemlig kigget på dourun's, men synes ærlig talt de var noget uinspirerende.

    Maia.

    SvarSlet
  4. hej Maia.

    Synes godt at kunne have erindret at du vist havde en noget hurtigere tid som målsætning.... men øv - det er sku altid træls når det ikke går efter planen.... og specielt når det er vejrets skyld - det havde været lidt noget andet hvis det var ens træning op til som ikke havde kørt 100 procent.

    Men godt at hører du er kommet videre og er klar på endnu en forsøg.....

    Du må endelig sige til hvis du får brug for råd eller ligende, så vil jeg gerne være behjælpelig.

    Klaus

    SvarSlet