mandag den 10. marts 2014

DM 10 km Landevej 9. marts 2014

Fysisk: Kl. 11.45, 18 km (10 km konkurrence)
Generelt: Efter en laaaang bustur til København sammen med resten af 1900 truppen, stod den på omklædning og nummerudlevering mm. Herefter var vi en større gruppe som løb omkring 5 km opvarmning på selve DM ruten som bestod af en 2 km rund tur som så skulle gennemløbes 5 gange. Ruten var pandekage flad dog med enkelte halv skarpe sving.... Men alt i alt en meget meget hurtig rute som sammen med det gode vejr lagde op til en ordentlig røvfuld PR's.
Jeg selv lagde ud som lyn og torden og rundede de første 4 km i en større gruppen i et snit på 3.05 m/km, Efter planen markant hurtigere end jeg havde planlagt og måske er i form til..... Men som vores træner Laust havde pep-talket om i bussen på vej der over, så skulle vi stille os selv spørgsmålet, "Tør jeg løbe hurtigt?"..... og det gjorde jeg....!!!! Havde som mål med dagens løb at komme sub 32, så tænkte at det bare var med at komme afsted med en hurtig gruppe. Jeg måtte dog efter 4 km kapitulere og sænke farten en smugle.... Herefter løb jeg alene resten af vejen hjem i et tempo omkring 3.10 -3.15 m/km. De første 5 km blev splittet i 15.35 minutter så lå længe til at løbe 31 lav, men logisk nok efter det hård udlæg gik jeg lidt ned, og måtte kæmpe hårdt de sidste par runder hvor jeg tilmed løb alene. Men det hele gik bare pisse godt resten af vejen... så jeg kunne spurte ind over målstregen i en kæmpe ny PR i tiden 31.38 minutter, pr med 25 sekunder. Herudover satte jeg faktisk en uofficiel Pr på 5 km undervejs, idet jeg løber 15.35 halv vejs.
Sammen med Jakob Dybdal og Kasper Hansen var jeg med til at danne det 1900 hold som skulle gøre sig gældende i DM hold konkurrencen, her blev vi desvær kun nummer 4 overgået af stærke Sparta, AGF og Herning Løbeklub - sidst nævnte distancerede os med kun sølle 4 sekunder, øv øv..... men tillykke til dem og flot løbet af dem alle.
Alt i alt en fantastisk dag... sammen med en helt masse fantastiske løbe kammerater til et af årets helt store højdepunkter for os mellem og langdistance løbere. Et løb som jeg havde i går er blot med til at skabe endnu større motivation for at præstere endnu bedre og træne endnu hårdre.... Kunne være fedt at løbe sub 31 engang..... ;-) meeeennnnnn det må vi se senere hen om det skal være målet. For nu her er de næste mål for mig VM halv i København og herefter DM halv til Lillebælt. DET BLIT FEDT!!!!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar