søndag den 30. marts 2014

VM Halvmarathon i København 29. marts 2014

Fysisk: Kl. 12.55, 27 km (Konkurrence)
Generelt: Som jeg har skrevet på facebook igår..... "Så blev den ged barberet", Kom vist til for nogle måneder siden i en brandert og et svagt øjeblik til at skrive, at jeg vil løbe SUB 32 og SUB 69 på hendholdsvis 10 km og halvmarathon i år... Den første nappede jeg for 3 uger siden til DM 10 km - så der var lidt pres på mig selv igår, i forhold til halvmarathon distancen. Jeg viste formen var til det.... så jeg skulle bare ramme dagen også!!!! Vejret var optimalt, ruten var optimal, feltet var mere end optimalt, opbakningen var optimal - der manglede bestemt ikke noget i går forhold til et sub 69 attentat. Det skulle dog lige være den lidt hektiske optakt til selve løbet med at få afleveret bagage og finde sin plads i startboksen sammen med tusinde optimistiske motionister :-) Men det gik nu ok taget alt i betragtning... bortset fra at jeg stod og små frøs lidt i den sidste halve time op til start - men afsted kom vi... og den fik ikke for lidt de første par kilometer, indtil jeg lige havde fundet tempoet og min placering.
Jeg kom desvær til at ligge mutters alene de første 9-10 km, jeg splitter dem godt nok lige efter planen, men det har kostet flere krafter en forventet da jeg har løbet helt alene. Til mit held kom der heldigvis en tysk løber op til mig som holdte et fantastisk pace i 3.13 m/km, så ham kunne jeg blot hægte mig på - Ved 17 km gik han ned og herfra skulle jeg blot kæmpe mig alene hjem de sidste 4 km, gik et par sekunder ned i kadance - men formåede at holde den rimelig stabilt så jeg kunne klokke ind i den for mig fantastiske tid 68.49 minutter. En tid som ragte til en placering som nummer 114 i verden :-D Det lykkedes mig at slå adskillige landsholdsløbere fra den store verden..... PISSE FED OPLEVELSE at give dem baghjul - herunder specielt et par afrikanske løbere ;-) Alt i alt for mit vedkommende et fantastisk løb - hvor jeg løb lige på kanten hele vejen men samtidig kunne nyde den fantastisk opbakning der var på ruten....
Herudover skal der herfra lyde et kæmpe tillykke til de venner og bekendte som ligeledes løb med der over som endten gennemførte eller satte nye personlige rekorder. Og ikke mindst kæmpe tillykke til specielt Abdi, Lars, Jesper og 1900' klub kammeratinderne Jessica og Louise, som alle løb nogle fantastiske løb til det officielle VM. Og selvfølgelig også et stort Thumps UP til  Landsholdløber Theis Nijhuis for at give den alt hvad han kunne på en offday, jeg kom ind lige i røven af ham og kunne, som nærmeste øjenvidne se hvor dan han dinglede ind over mkålstregen og faldt sammen... respekt til ham for at gennemføre hvor andre for længst var udgået.

3 kommentarer:

  1. Hej Klaus,
    Spændende læsning - tillykke med den flotte tid. Det er fedt og lærerigt at læse i semiproffers løbs- og træningsberetninger. Efter at have fulgt din blog et stykke tid (og derefter så dig live) syntes jeg, at du virkede bekendt. Jeg fandt så ud af, at det skyldtes et foto, som jeg knipsede af starten til sidste års DHL. Du kan se det her: http://hskloeb.dk/opstart-hsk-loeb/
    Hvis du vil have det i høj opløsning, så må du sige til.
    Tak for referatet og held og lykke med træningen og de kommende konkurrencer.

    mvh

    Henrik

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Henrik.
      Tak for orderne og lykønskningerne :-) Dejligt at hører at nogen finder min blog interrresant og lærigt at læse. Jeg finder selv masser af inspiration og motivation i at læse andres lige så.

      Var du selv der over og løbe/kigge på???

      pudsigt med billedet fra DHL stafetten..... men ellers tak for budet - det var pænt af dig :-)

      mvh
      Klaus

      Slet
    2. Nej, desværre. Har skræntet lidt med skader her i foråret, så formen er ski ikke til en hurtig HM pt. (Hurtig er relativt ift. dig!)
      Nej, jeg er tilmeldt Århus City. Kan ske vi ses der?

      Slet