torsdag den 24. februar 2011

Træning 24. Februar 2011

Fysisk: 2 træningspas samlagt 29 km på dagen

Morgen: kl. 10.00, 10 km (Restitutions tempo ca. 13 kmt.)

Aften: kl. 19.20, 19 km (Bakketræning 14 kmt stigninger fra 3 - 7 %)

Generelt: Wuhuuuu... første dobbelt træningspas overstået, og er gået pisse godt. morgens 10 km restitutions tur gik stille og roligt, jeg var inde og runde Risskov og tog en runde i skoven der inde. Turen var en kold om gang, men vor er det bare pisse godt, at løbe udendørs og specielt i et stille og roligt tempo, som gør at man virkelig har tid til at nyde naturen.

Aftenens pas blev løbet i træningscenteret og bød på 19 km hård bakke træning, løb kontinuerligt med 14 kmt og havde indlagt masser af stignings forløb med varierende stigningsprocenter fra 3 - 7 %, længden på stigninger varierede lige fra 2 - 6 min af gangen. Havde frygtet at aftens pas ville blive pisse hårdt at komme igennem, nu når det var første gang jeg skulle forsøge mig med dobbelt pas..... men dette var bestemt ikke tilfældet. i skrivende stund har benene og kroppen reageret fint på det - men bliver spændende og se om det har nogen indvirkning på morgendagens lang tur på 28 km.

Så når vi kommer senere hen på sæsonen er det bestemt noget jeg vil implementere mere og mere i træningen, tror bare det er enormt vigtigt at tempoet holdes ekstremt langt nede, specielt om morgenen, da det uden tvivl ellers vil have en negativ inflydelse på aften træningen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar