torsdag den 3. februar 2011

Træning 3. Februar 2011

Fysisk: kl. 22.30, ca 10 km på dagen (en blanding af let løb og crosstrainer)

Generelt: Så er jeg tilbage efter adskillige dage væk fra min trænings blog..... men kan da konstatere at en ulykke sjældent kommer alene. var sikker på jeg lige var kommet over sidste uges influenza - og følte mig rigtig klar til at opstarte mit egentlig marathon program i mandags, men sådan skulle det bestemt ikke blive.

Søndag aften måtte jeg en tur forbi læge vagten med stærke mavesmerte, som udstrålede fra venstre side i maveregionen, altså fra milten. lægen mente dog ikke umiddelbart at der var noget galt og sendte mig hjem igen - smerten aftog lidt i løbet af natten, men var bestemt stadig tilstede, i løbet af mandag og tirsdag udviklede det sig til stort set at være hele mave regionen som gjord AVS. efter lidt selv gennemgang af min kost osv.... fandt jeg ud af, at det 100 procent måtte stamme fra et nyt Kost tilskud (jern) jeg var begyndt at spise - hvilket min læge onsdag kunne bekræfte var synderen. En lille tur på apoteket og i dag tordag var min mave næsten i tip top form igen.
Men for guds skyld æd aldrig jern tilskud... medmindre det er efter konsultation hos en læge. og lige meget hvor gode ting man end kan læse sig frem til, om dette kost tilskud på nettet, så gør det ikke.

Har de seneste 1½ uge haft et seriøst set back i formen.... men skal det være, er det sku godt det er nu, og ikke om et par måneder. Jeg starter stille og roligt op resten af ugen, og gir kroppen en chance for at komme sig helt. og så satser jeg på at være klar til at starte mit planlagte marathon program fra på mandag af.

Dagens træning blev overstået i fitness centeret efter arbejde. Startede med 20 min på cross trainer efterfulgt af 25 min let løb (13,5 kmt) for at slutte af med 15 min crosstrainer, sammenlagt blev det til omkring 10,5 km. træning gik fint og maven og kroppen havde det ligeledes udemærket.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar