onsdag den 2. januar 2013

Træning 2. januar 2013

Fysisk: kl. 22.00, 17 km (6 km progressivt tempo)
Generelt: Dagens tur blev futtet på bånd nede på arbejde da jeg fik fri..... opvarmede 9 km i 4.08 tempo, hvorefter jeg løb 6 km progressivt tempo stigende fra 15 kmt til 19 kmt. de sidste 1000 meter blev løbet med 19 kmt, så endte altså med at få pulsen godt op. Godt trænings pas med impulsivt tempo undervejs da jeg følte mig frisk - ville ellers bare have ædt kilometer. samlet snit for dagens 17 km blev 3.54 m/km.
Løbskalender: Som der kan ses i højre side her på bloggen, har jeg netop lagt min umiddelbare løbs kalender op her for Vinteren/foråret. Planen er at bruge Dupont løbende som formtestere indlagt i den daglige træning uden at trappe ned her til, satser altså ikke specielt meget på disse. Herudover regner jeg med at lave nogle mindre nedtrapninger i træningen til henholdsvis Cross Challenge 15 km landevej i København og ikke mindst til DM 10 km landevej ligeledes i København..... Disse løb er altså løb jeg prioritere lidt højere og specielt DM10 bliver et løb jeg virkelig vil satse på at få en god tid i. Herudover løber jeg Berlin Halbmarathon.... dette ligger dog kun 14 dage før Hamborg marathon, så vælger altså at bruge det som et træningsløb da jeg ellers tror det vil have en negativ indflydelse på mit marathon - hvis jeg vælger at tage der ned og fyrer den af. Så løber det nok i marathon pace som en del af en længere tur samt for at få en god løbsoplevelse og ikke mindst tur der ned med familien. Så mine 2 vigtigste løb for foråret bliver altså DM10 og Hamborg marathon. Ville egentlig gerne have løbet en all out halvmarathon i forbindelse med forberedelserne til marathon - men synes ikke rigtig jeg kan finde et som passer ind i kalenderen uden det går udover mine andre løb og planer ved siden af sporten.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar