søndag den 20. januar 2013

Træning 20. januar 2013

Fysisk: kl. 11.00, 16 km (10 km Dupont løb)
Generelt: Av av av.... vor en uge!!!! Med dagens 10 km "konkurrence" rundede jeg lige en 180 km uge af som planlagt. Dagens konkurrence var ment som en god solid hård tempo tur..... havde håbet og planlagt at løb sub 34, satsede altså ikke på PR eller noget i den dur. Efter en god opvarmning på 4 km hvor jeg ikke nåede at blive speciel varm da det frøs 8000 grader i dagens anledning... Stod jeg dog klar på startstregen kl. 11.07 (meget meget mærkeligt starttidspunkt, hehe) fra start af var Heitmann, Dalsgaard og Kleis væk, jeg lagde mig i læ af Nikolaj Bauer fra Fremad atletik i et tempo på 3.20 m/km som umiddelbart burde være et tempo jeg vil kunne holde, og holdte så sent som nytårsaftens dag til 1900' nytårscup. jeg måtte dog efter 4 km give slip og finde ind i et tempo omkring 3.25 - 3.28, Benene havde simpelthen ikke dagen og var trætte som i TRÆT - men hvad kan jeg også forvente oven på sådan en trænings uge. Så satte som sagt tempoet ned og holdte det stabilt til mål, hvor jeg kom ind i tiden 34.20. En anelse langsommere end planlagt.... dog er jeg fuldt ud tilfreds da jeg fik hvad jeg kom efter, en solid hård tempo tur!!!
For at vende tilbage til ugen... så er den forløbet over alt forventning, dog har jeg været ekstremt tung i benene siden torsdagens interval serie med 1900' men har dog holdt mængden og trænings programmet som planlagt. Så alt i alt har det været en pisse god uge.... 180 km i alt, 2 seriøst hård interval pas tirsdag og torsdag samt en lang hård tempo tur i dag søndag. Har for næste uge +180 på programmet hvilket jeg går efter - dog bliver det uden så meget kvalitet som i denne uge, da det simpelthen koster for mange krafter. så prioritere altså kilometer fremfor kvalitet i næste uge, som ligeledes afslutter dette års vintertræning for mit vedkommende. herefter tager jeg en uges nedtrapning fremmod vintertunerings 4. runde som er 15 km gadeløb i København d. 3 februar. Herefter tager jeg hul på et specifikt program med henblik på form top til hamborg marathon. Ellers skal der da lyde en tak til Insport / Adidas drengene herfra for en hyggelig og god dag til Dupont 1. runde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar