søndag den 27. januar 2013

Træning 27. januar 2013

Fysisk: kl. 06.20, 18 km (inkl tempo)
Generelt: Kørte ned i fængslets trænignscenter inden jeg skulle møde på arbejde her til morgen, da resten af eftermiddag og aftenen kommer til at stå i håndboldens tegn... skulle jeg helst have overstået træningen her til morgen - og som minimum 18 km så jeg kunne komme på de magiske 200 km for ugen. Jeg startede med at opvarme 10 km i 4.00 tempo hvorefter jeg løb 7 km tempo..... havde 1 km i hver ende som in/out fart - men ellers løb jeg 5 km i 3.20 tempo. Det samlede snit for dagens pas blev 3.48 m/km. Et virkelig godt træningspas hvor det bare kørte og perfekt afslutningen på en rigtig god uge som har budt på 200 km i alt i snit 4.05 m/km. Ugen har budt på 11 trænings pas og masser af "varighedsløb", havde dog et rigtig godt interval pas tirsdag - og her fre. lør og søndag har jeg løbet en helt del tempo løb og tempo ryk. bortset fra et skrantende helbred torsdag og fredag, har det kørt over alt forventning - har haft kæmpe overskud det meste af tiden og har intet problem haft med den store mængde, bortset fra at det er sindsygt tidskrævende og kræver en del ekstre søvn.... hvilket alt andet end lige går direkte ind og påvirker muligheden for at have et nogenlunde socialt liv ved siden af samt bruge tid på andre end sig selv. Så det er bestemt ikke planen at jeg skal ligge på det trænings niveau fremover - men et par uger om året som afslutning på vintertræningen kan jeg accepterer. Men alt i alt en kanon uge!!!!!
Vintertræningen generelt: Har siden medio november efter et par ugers "pause" oven på Frankfurt marathon haft grundtræning for øje for, at styrke min aerobe udholdenhed, og gøre mig endnu bedre og modstand dygtig overfor en hårdre træningen i forårs/sommer sæsonen. Lagde ud med en 137 km uge midt i november og bortset fra en restitutions uge i slut december, har den stået på stigende mængde de sidste 9 uger, med altså et top på 200 km i denne uge. I bedste KUKIMBIA Aarhus 1900 stil har snittet for de sidste 9 uger været ikke mindre end 163 km..... hvilket jeg uden og lyve nok også må fortælle har været planen/målet rent mængde mæssigt med dette års vintertræning :-) Som grundtanke har jeg haft masser af kilometer i tankerne, krydret med 2-3 tempo kvalitetspas i løbet af ugen, for at bevarer farten og holde min gode tempo udholdenhed vedlige fra efterårs sæsonen. nedenstående kan ses en mængdegraf for de sidste 9 uger:


Med denne graf vil jeg afslutte dette blog indlæg med at sige, at den kommende uge kommer til at byde på nedsat mængde, så jeg forhåbentlig kan nå at genvinde lidt friskhed og deraf levere et godt resultat til vintertunerings 4. runde http://www.crosschallenge.dk/ , som i denne runde byder på et 15 km gadeløb i København på en 5 km rundstrækning i fælledparken, som skal gennemløbes 3 gange. Hvis vejret ellers arter sig er der basis for hurtige tider da ruten ser rigtig fornuftig ud, bortset fra et enkelt 180 graders sving. Efter denne konkurrence er planen at jeg tager hul på en mere marathon specifik periode fremmod Hamborgt marathon i April, med en mindre formtop undervejs til DM 10 km i Århus d. 24 marts.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar