tirsdag den 9. april 2013

Berliner Halbmarathon 2013

Fysisk: kl. 10.00, 26 km (konkurrence)
Generelt: Så var det langt om længe blevet tid til Årets 2. rigtig vigtige konkurrence, efter et godt DM 10 km var jeg fuld af forhåbninger om, at kunne levere en god indsats til Berlin halvmarathon. Som jeg havde proklameret gik jeg efter en tid på 1.09.59, hvilket jeg var sikker på ville kræve et helt optimalt løb og en rigtig god slutspurt. Jeg Ankom til Berlin fredag eftermiddag, hvor vi havde lejet en kæmpe lejlighed min familie og nogle af vores rigtig gode venner som også skulle løbe. Fredag aften og hele lørdagen blev brugt på afslapning, hygge og for mit vedkommende en ultra kort by tourist tur.... og ellers bare generelt opladning til løbet - hvor jeg nok har lidt tendens til overfor folk omkring mig, til at virke en smugle irriteret og sur.... hvilket jeg ikke er, tror bare jeg har det med at lukke mig inde i min helt egen osteklokke og fokusere 120 procent på det jeg skal.... Nemlig løbe stærkt :-) På selve løbs dagen tog vi i god tid ud til Alexanderplatze, hvor løbet skulle starte. Jeg mødte tilfældigvis Ulrik Roos min trænings makker fra 1900, så ham løb jeg en 3 kilometer opvarmning med inden løbet, her fortalt han blandt andet, at jeg skulle være opmærksom på at der var en let modvind hele vejen ud til de 8-9 kilometer..... Vigtig viden - så jeg ligesom var forberedt og ekstra opmærksom på at finde ind i en gruppe og få noget læ. Umiddelbart efter starten og et hurtigt udlæg fandt jeg ind i en midre gruppe på 3-4 mand, hvor jeg som planlagt lagde mig i læ.... hele vejen ud til 8 kilometer splittede vi i de planlagte 3.18 tempo, men så gik mine "harer" kolde og jeg måtte derfor selv til at arbejde for det. fra 8 og op til 15 km løb jeg alene, men formåede på trods af dette at øge en smugle og hente ind på 4-5 stykker som lå længere fremme. Disse fik jeg hentet og løb sammen med dem en lille kilometers penge inden gruppe sprængtes... herfra og til mål lå jeg og løb lidt on and off med en anden, hvor vi på skift førte an. Jeg Viste da jeg krydsede Check point Chalie omkring de 18-19 kilometer at den var hjemme.... var super løbende og havde omkring 20- 30 sekunder at give af i forhold til at løbe sub 1.10. Da jeg kom ind på opløbs strækningen kunne jeg se på uret på målstregen at det ret faktisk var muligt at løbe sub 1.09.30..... så herfra fik den VOLL GAZZZZ..... og jeg krydsede målstregen i en Netto tid der hed 69.26 minutter.... Pr med omkring 2½ minut og 34 sekunder hurtigere end jeg overhovedet kunnet have turde håbe på da jeg startede. Jeg var så glad og fik vist også råbt alt min glæde ud da jeg krydsede stregen.... Det var en kæmpe oplevelse og ikke mindst forløsning efter så lang og så hård en vintertræning, det er bare så mega fedt, når alt går op i en højere enhed og alt bare klapper på dagen, ubeskriveligt!!!!!! mine split tider sad undervejs lige i skabet, splittede de første 10 kilometer i 33.10 som planlagt og 15 blev splittet 12 sekunder for hurtigt... herfra øgede jeg hele vejen hjem. Samlet fik jeg en plads som nummer 26 ud af et par og 30000 løbere..... hvilket jeg selv er lidt stolt af :-) En anden lille sjov men stadig fed ting ved løbet var, at det gav en helt ufattelig gejst når man undervejs begynder at løbe fra og sætte "Elite" løberne på plads..... altså nogle af de elite løbere som er så fornemme ikke at have et nummer på trøjen - men blot deres store flotte navn påtrykt..... hehe.
Løbet og mine rejsefælders flotte præstationer blev fejret om aftenen med lidt mexicansk mad og nogle gode Weissbier...... inden turen gik retur til DK mandag formiddag.
Nu står den på yderst nedsat mængde de næste to uger - dog stadig med normalt kvalitets mængde i denne uge, så skulle jeg forhåbentlig gerne være klar til endnu en top præstation til Hamburg marathon d. 21 April. Min estimeret marathon tid har i hvert fald fået et ordentlig nøk ned af oven på Berliner halbmarathon - så det bliver spændende at se hvad jeg kan drive det til der nede.  

2 kommentarer:

  1. Super hamrende flot løbet, og en vanvittig god tid!

    Sten J/1900

    SvarSlet
  2. Tak skal du have Sten :-) er også mere end vældigt godt tilfreds med tiden... er squ selv lidt overrasket faktisk!!! Ses til træning..... run run

    SvarSlet