søndag den 26. februar 2012

Danisco cup 26. februar 2012

Formiddag

Fysisk: kl. 10.50, 9 km (5 km konkurrence)
Generelt: Så var det blevet tid til årets første konkurrence, og årets første test af hvordan formen stod til efter en hård og tung mængde træning her henover vinteren. Jeg har de seneste mange måneder ikke været i nærheden af at træne med hastigheder under 3.15 m/km, hvilket også var grunden til at mit mål for dagen var 3.18 m/km, altså mit forhåbentlig kommende DM 10 pace.... Vejret viste sig dog fra den smukkeste side, og man kan vel sjældent bede om bedre vejr... 5 grader, ingen vind og skyfrit :-) Forholdende var optimale så det var vel bare om at gå ud og give den gas.... Lige fra starten af var mine 2 klub kammerater Jacob dybdal og Laust bengtsen væk, de fik hurtigt et forspring på ca 50 meter. Jeg fandt dog ind i en fornuftig gruppe med 2 andre (Rasmus Futterup og Sune Andersen) Vi fulgtes rigtig godt ad indtil omkring 3 km, hvor Rasmus måtte slippe... Sune og jeg fortsatte dog sammen resten af vejen, jeg fik dog et lille hul på et par meter på en mindre stigning kort før mål, hvilket jeg formåede at holde til målstregen... så fik altså en dejlig 3 plads, en god dag for Team Insport som satte sig på de første 3 pladser :-) Tidsmæssigt gik det ligeledes forrygende, kom i mål på 16.01 (15.58 ifølge mit eget Garmin, hehe... altså en halv sub 16 ) tidsmæssigt var det som sagt rigtig godt og en stor PR kom i hus, det skal dog siges jeg ikke har løbet en 5 km konkurrence siden DHL i sommers (16.50), De 5 km blev løbet med et snit på 3.12 m/km altså væsentlig under det forventede og hvad jeg har trænet med.... Tung og stor mængde træning kan altså skabe resultater :-) Et resultat som i dag - kan i den grad sprede optimisme og forhåbninger om at gøre det endnu bedre til DM 10.... Jeg begynder den næste måneds tid at indlægge en del mere Vo2 max træning i det daglige, hvilket forhåbentlig betyder jeg kommer i en endnu bedre og skarpere form. Altså alt i alt en fed fed dag og oplevelse... med en super tid :-)
Aften
Fysisk: kl. 23.15, 4 km (Restitutions løb)
Generelt: En meget kort og meget meget rolig tur efter jeg havde været på langfart til tyskland for at handle ind. joggede de 4 km med ca. 4.50 m/km. Var ikke specielt godt løbende da jeg udover et par trætte løbe ben havde fået mgi et mindre trælår da jeg var til håndbold kamp her i eftermiddags .-( Samlet har ugen budt på 150 km.... hvilket er mere end tilfredsstillende, eftersom jeg ikke fik ugens langtur (30 km) logget i bogen... Ugen har herudover budt på nogle rigtig gode kvali træninger, både tirsdag og torsdag samt en super konkurrence i går. så en rigtig fin uge.....



Ingen kommentarer:

Send en kommentar