torsdag den 23. februar 2012

Træning 23. februar 2012

Morgen
Fysisk: kl. 09.30, 22 km (Varighedsløb inkl. 9 tempo)
Generelt: Dagens træning blev løbet fra morgenstunden, da jeg skulle på arbejde over middag. Jeg havde planlagt omkring 20 km hvor jeg ville løbe 8 x 1000 Meter Vo2 max intervaller efter 10 km opvarmnings varighedsløb. Opvarmningen gik også ganske glimrende og jeg følte mig let løbende... men løb nu også bare stille og roligt med 4.15 m/km i snit. Men da jeg så ville sætte igang med første interval - spassede løbebåndet fuldstændig af, når båndet kom op på over 18,4 kmt slog det fra "Unable to attain target speed" var alt den sagde... Fuck i helvede vor havde jeg lyst til at losse båndet nogle slag, båndet er under 1 år gammelt og har kostet trænignscenteret omkring 70 - 80 kg!!!! Båndet fejlede dog ingenting når jeg satte tempoet et par kilometer i timen ned. Så jeg besluttede at løbe noget progressivt tempo løb istedet for - hvilket faktisk endte med at gå rigtig rigtig godt, og faktisk blev det en pisse god træning, trods teknikken var ved at spolere det hele. De 9 km progressivt tempo løb blev løbet som følger og uden pauser imellem:
0 - 4 km med 3.34 m/km
4 - 7 km med 3.26 m/km
7 - 9 km med 3.18 m/km
Afsluttede med at afjogge, så træningspassets samlede mængde kom op på 22 km, føler mig her et par timer efter overraskende frisk, og hvis det vare ved tror jeg, at jeg jogger 5 - 6 km meget roligt efter arbejde, da jeg alligevel skal overnatte her nede. udelukkende for at fremme restitutionen og få løbet lidt affaldsstoffer ud af muskulaturen. Men nu må vi se kl. 22 i aften.

Aften
Fysisk: Kl. 22.00, 5 km (Restitutions løb)
Generelt: Besluttede, som skrevet tidligere, at løbe en meget rolig tur når jeg fik fri.... Benene har haft det helt helt fint dagen igennem - kunne dog godt mærke da jeg satte igang at benene bestemt ikke var klar til endnu et pas.... var squ lidt øm i begge mine underben. men nu var skoene på så joggede altså 5 km meget meget langsomt omkring 4.40 - 4.50 m/km. Efterfølgende lavede jeg lidt udstrækninger. Håber de er frisk til i morgen tidlig, hvor jeg meget gerne skulle have 10 km i bogen inden arbejde, ellers er planen at resten af fredagen skal bruges på afslapning :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar