onsdag den 21. november 2012

Træning 21. november 2012

Fysisk: kl. 15.00, 9 km (restitution)
Generelt: Løb en stille og roligt tur i Mollerup skov da jeg kom hjem fra arbejde, de 9 km blev snittet i et tempo på 4.25 m/km. et dejlig roligt tempo - men ikke en specielt god tur - bortset fra den dejlige friske luft og den efterårs agtige skov :-) Var ikke specielt godt løbende efter gårsdagens kvalitet - dette kunne muligvis godt hænge sammen med den begrænset søvn i nat. faldt først i søvn kl. 01.30 og skulle op igen 6.15.... kunne vist godt have brugt lidt mere restitution - for var squ lidt øm og træt i benene.
Hvad motivere mig? Et super godt spørgsmål og faktisk et fedt et af slagsen - jeg blev stillet det den anden dag af en pige, som interessere sig meget for hvad der motivere folk i forskellige situation, i forbindelse med hendes uddannelse. Hun spurgte mig om dette både i forhold til mit arbejde og alt mit løberi. Synes det var et rigtig fedt spørgsmål som virkelig satte nogle tanker igang..... Hvad angår mit arbejde vil jeg spare jeg for nærmere info her om - men vil prøve at nævne nogle af de ting, som er med til at motivere mig i forhold til mit løb. for der må i sagens natur være en del ting som gør at jeg dag efter dag hopper i løbeskoene (nogle gange 2) hvad enten benene er friske eller ej, vejret er godt eller dårligt.... eller humøret er godt eller skidt. Men et er sikkert LANGT største delen af alle mine træningspas nyder jeg i fulde drag, og sjovt nok ender nogle af de bedste oplevelser og træningspas med, at komme på dage hvor man mindst venter det.... 
  • Jeg er konkurrence menneske helt ud til fingerspidserne og har altid været det - elsker følelsen af at sejre over andre.... men endnu mere at sejre over mig selv og de mål og forventninger jeg sætter til mig selv. Når dette lykkedes fremkalder det en helt fantastisk følelse af selvtilfredshed og selvværd.
  • Motion gør godt.... og motion kan rede selv det dårligste humør og den dårligste dag. Det er en kæmpe motivation at komme ud og blive lufte igennem - hvis jeg trænger til at få clearet hovedet for tanker og frustrationer.
  • "Løbet" var min vej ud af det usunde liv jeg havde for nogle år siden med smøger, fester og junk food. Løbet er med til at motivere mig til at forblive i den livsstil jeg har nu.... en livsstil som for langt største delen af tiden er sund - men som dog stadig tillader at jeg tager ud og har det sjovt.
  • Løbet og de resultater jeg opnår giver mig et helt enormt selvværd og selvtillid - Den kæmpe mængde positiv respons og respekt jeg får fra alle kanter af mit netværk. Er virkelig noget som motivere mig til at fortsæt med den hård træning. Før jeg startede på alt det her, syntes jeg godt jeg nogen gange kunne have følelsen af at være Mr. "nobody" som ikke udrettede en skid. I dag har jeg en følelse af at jeg udretter noget.......
  • Det motivere mig til, at fortsætte med træningen, at jeg de sidste par år og specielt det seneste år efter jeg startede aktivt i 1900 ML har fået et kæmpe netværk af en masse fantastisk mennesker med samme "hobby" som jeg selv. et netværk jeg virkelig nyder at være en del af og ønsker at forblive en del af!
  • Følelsen af at kunne se at familien er stolt over det man udretter... er en helt fantastisk følelse og motivation i sig selv!!!
  • Hvis "kontrol" kan være en motivation... så er det bestemt det. Når jeg ligger ude på den anden side af en times træning og kroppen har fundet ind i en rytme... oplever jeg en helt fantastisk indre ro - en ro hvor jeg føler mig i total kontrol. Følelsen af at kunne fortsætte der ud af i evigheder og at ingen kan slå mig ud af kurs. er en Følelse jeg elsker to the maximum!!!!! svært at beskrive tror jeg... men folk der har prøvet det, ved hvad jeg snakker om!!!!  
  • Motivation i at nå de mål og drømme jeg har er kæmpe stor.... som tidligere nævnt her på bloggen drømte jeg tidligere om, at nå grænsen på de 2.30 på marathon. den drøm har motiveret mig til at komme igennem rigtig rigtig mange trænings pas. Jeg har flere drømme/mål jeg skal nå.... og så længe jeg har det vil der altid være motivation om at fortsætte træningen.

Nå tror jeg vil slutte for nu.... kunne sagtens skrive flere motivations faktore, som gør jeg kommer ud og futte og gider bruge så sindsygt mange krafter og tid på det her, samt ofre så mange andre ting. Kan være jeg på et senere tidspunkt vil tilføje lidt mere - men ikke mere for den 25 øre i dag :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar