tirsdag den 25. december 2012

Træning 25. december 2012

Morgen
Fysisk: kl. 08.30, 13 km (varighedsløb)
Generelt: Dagens første pas blev løbet i Thorning og omegn... en lille flække uden for kjellerup. Vi holdte juleaften oppe ved min søster og hendes familie, her var hele familien blevet og overnatte. Jeg havde dog valgt at sætte vækkeuret til kl. 08, så jeg kunne nå en lille tur inden vi skulle spise morgenmad sammen ved 10 tiden. Løb lyst betonet og havde ikke planlagt et bestemt antal kilometer.... de første 2 kilometer var ganske ganske modbydelige, havde ondt i mavsen og var meget tæt på at måtte kaste op et kort øjeblik - men inden for ganske få hundrede meter forsvandt dette og jeg var herefter yderst fint løbende. det blev samlet til 13 km i snit 4.12.... umiddelbart ikke specielt hurtigt, men det trække gevaldigt ned på snittet at de første par kilometer blev løbet i omkring 5.00 tempo. Alt i alt en god morgen træning - i et super godt løbevejr :-)
Aften
Fysisk: kl. 22.00, 16 km (Tærskel intervaller)
Generelt: Skulle på arbejde her til eftermiddag, så nappede dagens 2. pas på båndet nede i fængslet da jeg havde fri kl. 22.00,  havde planlagt at ville løbe nogle lystbetonet tærskel intervaller..... Disse gik helt forygende og passet blev løbet som følger!

4 km opv i 4.08 m/km
2000 meter i 3.20 m/km - 2 min pause
2000 meter i 3.15 m/km - 2 min pause
2000 meter i 3.10 m/km - 2 min pause
2000 meter i 3.05 m/km - 2 min pause
4 km afjog i 4.08 m/km

SUPER aften pas - og i alt 29 kilometer på dagen. Må siges at være meget tilfredsstillende her dagen derpå, hvor kroppen har været svinet til i knap så sunde madvarer - men fordælen det smager sku godt det julemad :-) ellers har jeg brugt lidt af tiden på arbejde i dag, til at få planlagt min løbskalender for første halvdel af 2013 - denne vil jeg proklamere her på bloggen en af de nærmeste dage, når den lige er helt på plads.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar