søndag den 24. marts 2013

DM 10 km landevej i Århus

Fysisk: kl. 14.00, 16 km (Konkurrence)
Generelt: Så var det langt om længe endelige blevet tid til seriøs konkurrence igen, har ikke hamret igennem siden vintertunerings 5. runde d. 3 februar i København, hvor jeg løb 15 km gadeløb i snit 3.16 m/km.
Har virkelig gået og glædet mig til dagens konkurrence det sidste stykke tid..... oven på nogle halv hård og trivielle marathon trænings uger, har desvær gået og været lidt små sløj i løbet af ugen her op til.... så frygtede lidt det skulle gå udover dagens løb, men tror dog ikke det havde den store betydning for dagens præstation når alt kom til alt. Jeg havde som mål for dagens løb at få en tid i hus omkring 32 - 32.15, med et drømme mål på 31.59, så skulle altså ud og løbe 3.12 m/km tempo svarende til 18,8 kmt. Endte med at komme i mål i tiden 32.03 og på en samlet 25 plads i DM sammenhæng. Planen lykkedes til fulde i dag, havde dog desvær to "langsomme" kilometer tider ved den 7. og 8. kilometer som betød jeg ikke fik indfriet mit drømmemål.... jeg løb her henholdsvis 3.16 og 3.17. Men 32.03 var som sagt inden for det mål jeg havde sat mig, så er MEGET tilfreds med dagens løb!!!! Herudover fik jeg noget overraskende for mig selv, tilsnusket mig en plads som 5. og sidste mand på det 1900 hold (sammen med Munkholm, Laust, Dybdal og Balslev) som skulle gøre sig gældende i kampen om den samlede sejr i vintertunering, som i sidste ende dog endte med at gå til AGF.....
Ellers er der vist ikke så meget andet end at sige tillykke til alle mine klub og løbe kammerater som på den ene eller anden måde har sikret sig medaljer og diverse PR's til dagens løb..... Det er squ en sand fornøjelse at løbe/konkurrere med jer!!!!!
Kommende uger: Skal som nævnt tidligere løbe Berliner Halbmarathon om 14 dage, så de kommende 2 uger kommer til at byde på henholdsvis en hård trænings uge og så herefter en mindre nedtrapning. Den kommende uge er ligeledes PEAK week i forbindelse med min marathon træning - så skulle meget gerne have 170 - 180 km i bogen inkl. 2 interval pas, 1 tempotur og så min absolut sidste lange LANGtur inden Hamborg marathon, en tur som gerne skulle op i nærheden af 37 km inkl 7-10 km i MP. Så den næste uges tid melder jeg mig totalt ud af samfundet, da jeg desvær også skal arbejde en del... vil derfor ikke udelukke at jeg ikke kommer til at ligne en omvandrene zombie de næste 7-8 dage :-)


Link til resultatliste: http://daf.sportstiming.dk/tilmelding/resultatliste.asp?ID=1270&kl=A&min_deltager=&point=yes&diplom=true

Link til TV indslag fra dagens løb: http://www.tv2oj.dk/arkiv/2013/3/24?video_id=35448&autoplay=1

Ingen kommentarer:

Send en kommentar