søndag den 17. marts 2013

Træning 17. marts 2013

Fysisk: kl. 10.00, 16 km (10 km Dupont 4. runde)
Generelt: Søndagens træning var henlagt til Dupont 4. runde i Brabrand, havde tilmeldt mig 10 km ruten, og som jeg skrev i går.... havde jeg ingen planer om at løbe hurtigt pga vejret, gårsdagens langetur samt en 30 års fødselsdag igår aftes... hvilket betød jeg først var lettere beruset i seng ved 02 tiden.... ikke noget vildt da jeg bevist holdte igen :-)
Da jeg blev hentet i morges af min ven Mikkel, var det ikke ligefrem lysten der prægede det - men afsted kom vi.... havde egentlig bare regnet med at jogge den igennem  i 4.00 tempo da vejret var lige ved at tage modet fra mig, det blæste og jeg frøs af helvede til. Men efter en 5 km lang opvarmning var det som om, at lysten vendte tilbage i takt med varmen - så besluttede at nappe den i marathon pace 3.30 m/km.
Efter at have ligget i læ og fesen husleje af bag to ukendte løbere de første 5 - 6 km, valgte jeg selv at gå frem og trække resten af vejen hjem i medvinden, udelukkende for at kontrollere tempoet..... målet hed 35.00 og jeg checkede ind i 34.59, så planen lykkedes til fulde. Alt i alt en ganske fornuftig trænings tur, hvor marathon tempoet føltes rigtig fint.... Med dagens 16 km fik jeg klemt uge mængden op på 171 km i snit 4.01 m/km. Næste uge kommer til at byde på en anelse mindre mængde, da jeg trapper lidt ned sidst på ugen op mod DM 10 km.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar